A Seat, úgy látszik, előjogokat kapott a VW családban, mert a kisautók közül ő mutatta be elsőként az MQB A0-ás padlólemezre épült Ibizát. Ennek talán az volt az ára, hogy kívül-belül átlagosra sikerült. Nincs a külsején az az extra feltűnés, ami a Toyota CH-R vagy a Nissan Juke formája biztosít, a fehér modellt viszont jól feldobja az Xcellence felszereltség részét képező szürke tető. A jól rugózó, négy méter körüli kisautóktól vevőket elcsábítani képes járgány mindenesetre kiválóan teszi a dolgát.
A motortérben az Ibizából ismerős háromhengeres erőgép található, 115 lóerővel, ami tökéletes az Arona mozgatására. Úgy 1500-as fordulattól kap erőre a motor, elég jól forgatható, és a hangja nem vészes. A fogyasztás eléggé lábfüggő, de ha némi önmérsékletet gyakorlunk és a közlekedési szabályokat betartjuk, akkor 6,5 liter körüli átlagot lehet vele tartani.
Az utastér ismerős az Ibizából, hátul a megemelt ülésekre könnyű beülni, ott két felnőtt fér el kényelmesen, a csomagtér 400 literes, és az fajta variálhatóság, mint a Skodákban vagy Hondában szokott lenni, itt nincs meg. A háttámla dönthető, sík a felület, de ezentúl semmi extra. Az utastér szintén rendben van, a fiatalabbaknál jól csengő Beats Audio szállította a hifit, az érintő képernyős rendszer jól együttműködik az okostelefonokkal és jól teszi a dolgát, szerencsére a hűtés-fűtés külön fizikai gombokat kapott.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4138/1780/1552 mm
Motor: 999 cm3, 115 LE/ 5000-5500, 200 Nm/2000-3500
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,8 s
Ár: 6 100 000 Ft (Alapár: 5 804 450 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.