A hogyan tornásszuk fel még jobban a hibrid- és a Lexus-eladásokat című feladványt jól oldotta meg a márka és hazai képviselete: életben hagyta a CT200-at, mert belépő modellnek tökéletes a kompakt hibrid. A keresletet pedig turbózza az akciós árral, hiszen tesztautónk 1,2 millióval volt olcsóbb a listaárnál. Ennél őszintébb üzenettel ritkán találkozni, ami még akkor is hatásos, amikor 8,6 millió forintról beszélünk.
A prémiumkompakt a ráncok kivasalását követően is hozza a formáját. A beavatkozások arra voltak jók, hogy megérkezzen a márka arculatába jobban illő hűtőrács, és az utastér is frissüljön. A beltérben a kifinomultság és a csend a megszokott, a változás, hogy a hét col átmérőjű beépített táblagép már 10,3 colosra növekedett. Ezzel az autó teljesen trendivé vált, és megfelel a 2018-ban elvárt igényeknek.
A CT 200h nagyjából két (nem tévedés, kettő!) kilométert tud teljesen elektromos üzemben teljesíteni, ezt városi közlekedésben ki is használtuk. Az emissziómentes csendes gurulásnak még mindig jó a hangulata – hogy ezen túl a trendiség miatt vagy a Hybrid felirat okán van szükség rá, azon el lehet gondolkodni.
Mindettől függetlenül a kocsi fogyasztása barátságos, kihasználva az elektronok jótékony hatását sikerült azért átlépni néhány decivel és aránylag sok városi forgalommal a mágikus öt litert. Ez az érték a városok közötti utakon történő közlekedéssel egy kicsit még csökkenthető – ha ez lenne egy Lexus vásárlójának a legnagyobb vágya.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4329/1765/1430 mm
Motor: 1798 cm3, 99 LE/ 5200, 142 Nm/4400+ villanymotor Σ:134 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,3 s
Ár: 8 600 000 Ft (alapár: 9 800 000 Ft)
Tesztautó: Lexus Magyarország