A SUV-k növekvő eladásai és óriási kedveltségük miatt változnak a jövendőbeli autók: a szakemberek jóslatai szerint öt éven belül a hagyományos karosszériájú autók száma lecsökken, és kis túlzással a vásárlók szinte csak a szabadidő-autók között válogathatnak. A tendenciáért a cseh gyártó is felelős, hiszen példának okáért éppen a Karoq az, amely a VW Golf által fémjelzett kompakt osztálytól is vesz el vásárlókat.
Az újdonság szállítja a skodásan ötletes belső megoldásokat és a jó ár-érték arányt. Kezdésnek ott a panorámatető, amely nagyon világossá teszi az utasteret. Ezt megfűszerezi a láblendítéssel nyitható csomagtartó, a gumiszalagos rögzítés az első ajtók tárolójában, a tágas terek és a hátsó üléseknél alkalmazott VarioFlex ülésrendszer. Ennek segítségével gyorsan lehet két-, három- vagy négyszemélyessé varázsolni az autót, mert a hátsó székek egyenként is kivehetők. Ha ez nem lenne elég, az ülések külön-külön, előre-hátra mozgathatók, és a támlájuk is dönthető. A csomagtartó mérete ráadásul 521 litertől egészen 1630-ig variálható.
Az egyterűeket megszégyenítő praktikusság után érdemes a teljesen új fejlesztésű 1,5-ös turbómotorról is szót ejteni. A dinamizmussal nem volt gond, a 150 lóerő a mindennapi használatra kiváló választás, mert dinamikusabb a belépő szintű benzinesnél. A tél és a városi közlekedés párosa 9 liter körüli fogyasztást produkált, e mellé jött a dupla tengelykapcsolós váltó, ami autónknál elvett a dinamizmusból, főleg azzal, hogy a visszakapcsolások sebessége elmaradt az ideálistól.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4382/1841/1603 mm
Motor: 1495 cm3, 150 LE/ 5000–6000, 250 Nm/1500–3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s
Ár: 10 192 540 Ft (alapár: 5 860 380 Ft)
Tesztautó: Duna Autó