A BMW zöld csúcsgépe jelen esetben kék színben testesíti meg a mai elvárásokat az autókkal kapcsolatban: az alumíniumszerkezetbe épített akkumulátorok fölött szénszálas karosszéria található. A motortérben háromhengeres, 231 lóerősre felhúzott, 1,5-ös turbómotor dolgozik, melynek zaját szükség esetén hanggenerátorok pótolják. A rendszer teljesítményén sokat dob az elöl lévő és a hajtásba rejtett villanymotor. A legmegnyugtatóbb az egészben, hogy az élvezeti faktor nem veszett el a sok hi-tech elem és a mesterségesen felturbózott hang ellenére.
A hivatalosan négyszemélyes, de a gyakorlatban két embert befogadni képes kupét tényleg nagyon jó vezetni. Az alacsony súlypontot, az azonnali reakciójú villany erőforrásokat – amelyek generátor üzemben a fékezésbe is besegítenek – remekül összehangolták a motorral és a hajtást felügyelő elektronikával. Az egész nagyon jól működik rendszerként, akár „ezerrel” száguldozunk egy kanyargós úton vagy városban araszolunk elektromos módban. Szerencsére a hajtásszabályzás kikapcsolható, ekkor válik megtapasztalhatóvá, hogy az autó „vas” része is jól működik. Remekül irányítható ilyen helyzetben is az i8. Az elérhető kanyarsebességek az ülésbe szegeznek, erősebb fékezéskor pedig a biztonsági öv szorít rendesen.
A mindennapi használatról annyit, hogy a felfele nyíló ajtók és az egész autó nagyon vonzza a figyelmet, még ebben a grafit színben is. Az alacsony üléshelyzet miatt, aki derékfájós, annak nem lesz leányálom a beszállás a mélyen lévő ülésekbe. De ez a futurisztikus sportkocsiknál már csak így van…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4560/1823/1492 mm
Motor: 1499 cm3, 231 LE/ 5800, 320 Nm/3700+2 villanymotor
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,4 s
Ár: 47 384 000 Ft (alapár: 45 048 000 Ft)
Tesztautó: bmwelmeny.hu