A vadászgép külsejű RX alá pozícionált NX hozza a tőle elvártakat: élmény vele teljes csendben közlekedni. Nem véletlen, hogy városi terepjárónak mutatja be a Lexus, hiszen a modell talán egyetlen negatív tulajdonsága az autópálya-használatban megnövekvő, 10 liter körüli fogyasztás. Aki tehát sokat használná nagy sebességgel, az jobban jár a manapság sokat szidott dízelekkel, ami kizárólag más márkáknál érhető el. Ha azonban a használat túlnyomó többsége városban történik, akkor kiváló választás az IS300h-ból ismert hajtásláncú SUV, mert ekkor nulla szennyezőanyag-kibocsájtással lehet vele araszolni a dugóban.
Az NX külseje a modellciklus közepén elvégzett ráncfelvarrásoknak megfelelően változott: a hűtőrácsot, a lökhárítókat és más kisebb részleteket rajzolták át. Az utastérben a központi kijelző mérete 7 colról, 10,3-ra nőtt. Terebélyesedett a váltó előtt lévő tapipad felülete is, de a kijelző menürendszere és a kezelhetősége sajnos még mindig elmarad az Audi és a BMW etalonnak tekinthető megoldásaitól. Megjelent a mobilok drót nélküli töltése, a 360 fokos autó nézet és sok más apróság.
Az utastér sík padlózata, az autó kidolgozottsága, egyben lévősége, anyagai, a kocsiból áradó „zen” hangulat még mindig a régi. Ugyanakkor az elődnél szilárdabbá vált karosszéria az irányíthatóságra és a vezetésre hatott jótékonyan. Az extráknál a csomagokban való gondolkodás is a régi: nincs fillérezgetés és kimaradt fontos részletek, amit a tulajdonos elfelejtett beikszelni, mert úgy gondolta, hogy ez alapból jár.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4630/1845/1643 mm
Motor: 2494 cm3, 155 LE/ 5700, 210 Nm/4200–4400+ villanymotor Z=197LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s
Ár: 15 310 000 Ft (alapár: 12 640 000 Ft)
Tesztautó: Lexus Magyarország