DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Menetpróba - Vezettük Dobó Kata legújabb autóját

Hosszú út vezetett ahhoz, hogy a Ford legfrissebb üdvöskéje, az egyik legismertebb hazai színésznő autója legyen. Kellett hozzá egy költözés, 200 millió euró, sok új munkatárs és 2300 módosítás.

Az Ecosport már jól illeszkedik a Ford európai kínálatába, de nem mindig volt ez így. A probléma abban gyökeredzett, hogy az Ecosport egy Dél-Amerikában kifejlesztett SUV, a jelenlegi verzió elődje azonban Indiából érkezett hozzánk. Márpedig Európa a világ legfinnyásabb, legkényesebb ízlésű autóvásárlók otthona, melynek nem mindenben felelt meg a termék.

DoboKataFordEcoSport3

A népszerű színésznő Budára költözött, ezért jól jött neki a kis SUV, amely a Fiesta méretosztályába sorolható


A Ford 200 millió eurót és sok új dolgozót bevonva Romániába, közelebbről Craiovába helyezte át a gyártást, ráadásul 2300 ponton változtatott az autón. A végeredmény: a piacon teljesen vállalható a kis SUV, rengeteg vezetői segéddel, kütyüvel, takarékos, korszerű motorokkal, az új Fiestából ismerős műszerfallal, Focus kormánnyal és jó vezethetőséggel.

Ami a közeljövőt illeti, érkezik a 125 lóerős, 300 Nm-t teljesítő turbódízellel a 4x4-es verzió, ami felteszi az i-re a pontot. Addig be kell érni a kétszínű fényezéssel, az aránylag jó személyre szabási lehetőségekkel és a turbós motorokkal.

Mi magunk a szabadidő-autókat is próbára tevő időben, sűrű hóesésben és zuhogó esőben teszteltük az újdonságot. Két verzióval sikerült fordulnunk egy-egy nagyobb kört, egyik a 125 lóerős, egyliteres EcoBoost motorral szerelt automataváltós, a másik az egyetlen turbódízel a tesztflottában. A 100 lóerős öngyújtós abban is hasonlított a benzines társára, hogy Titanium felszereltségben pompázott, az első kerekeit hajtotta, és a váltójában hat sebesség dolgozott. Mindkét jármű fűtésrendszere, beleértve a kormány, a szélvédő és az első ülések melegítését is, majdnem jelesre vizsgázott. Csak az első ajtók ablakainak az első harmadát kellett törölgetni, oda nem jutott elég plusz levegő.

Az új Fiestából ismerős műszerfal áttekinthető, jók az anyagai, a ráépített táblagép angol nyelvű, a navigációja és a menüje könnyen kezelhető. A zenét sokat hallgatók örömére megérkezett a B&O Play erre az autóra tervezett hangrendszere.

Ami meglepő volt, hogy a két mérettel is játszó csomagtartó ajtaja balra nyílik, nem felfele. Erre nehezen jöttünk rá, mert a krómozott, lámpába álcázott kilincs alig vehető észre.

A műszaki téren is rendben találtatott az újdonság: a benzinmotor és az automataváltó jól együttműködött, a váltások simán történtek és aránylag gondolkodás-mentesen ment a lépdelés a fokozatok között. A kormány mögött műanyag váltófüleket is elhelyeztek, amikről az ujjakkal lehetett vezérelni a kapcsolásokat. A tesztút alatt az autó átlagfogyasztása 6,3 liter volt. A dízel kézzel kapcsolható váltójával sem volt gond: jók a fokozatok közötti távolságok és a kapcsolási érzet is rendben találtatott.

A benzines kivitel csendesen működött, a dízelnél 2000-res fordulat fölött kezd megjelenni a motor jellegzetes hangja. A futómű és a kormányzás hozza a Fordnál elvárt színvonalat: jól és a maga módján élvezetesen vezethető az autó. 

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4560/1823/1492 mm

Motor: 1495 cm3, 120 LE/ 3600, 270 Nm/1750-2500

Gyorsulás (0-100 km/h): 14 s

Ár: 7 979 000 Ft (Alapár: 5 295 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: