-A siker kulcsa, a formaterv: az első Ibiza formatervét készítő Giorgetto Giugiaro a szögletes megjelenés mellett tette le a voksát, amely „megfelelt a korszak elvárásainak”, emlékezik vissza García. Az ötödik generációt megalkotó Alejandro Mesonero, a SEAT jelenlegi formatervezési igazgatója egy sokkal dinamikusabb, szoborszerű sziluettet álmodott meg a Ibiza számára. Ugyan a legújabb modell sokkal tágasabb belső térrel rendelkezik, Teo García kiemelte, hogy az első Ibiza egyik karakteres vonásaként szolgáló „óriási ablakok” rengeteg fényt engedtek az autó belső terébe, ezzel is növelve a bent helyet foglalók térérzetét és kényelmét.
-Gipszbe öntve: az első generációt úgy formálták, „mintha Michelangelo szobra volna”, emlékezik vissza García. Közel két tonna gipszet használtak a modell megformálásához. Napjainkban ehhez nagyjából 5 000 kilogramm agyagra van szükség, amellyel lényegesen könnyebb dolgozni, nem is beszélve a virtuális prototípusokról, amelyek segítségével a formaterv megvalósíthatóságáról is képet kapnak a tervezők.
-A gyártási idő 60 óráról 16 órára csökkent: a jelenlegi modell gyártásához szükséges időhöz képest ennyi időbe telt 33 évvel ezelőtt az első Ibiza legyártása. „Arról nem szól az összehasonlítás, hogyan is készül manapság egy autó” – jelzi Teo García. A rövidebb gyártási idő ellenére napjaink autói sokkal kifinomultabbak és egyre korszerűbb műszaki megoldásokkal rendelkeznek. Az új Ibiza kifejlesztéséhez a Volkswagen Csoport legmodernebb MQB (Modular Querbaukasten - Moduláris Keresztmotoros Platform) A0 padlóvázát használták, amely nem mindennapi dinamizmust, tágasabb belső teret és nagyobb külső méreteket tesz lehetővé. A jelenlegi Ibiza így 170 milliméterrel szélesebb, 422 milliméterrel hosszabb és 50 milliméterrel magasabb.
-A System Porsche rendszertől a legerősebb és leghatékonyabb erőforrásokig: García szerint a motorok területén bekövetkezett fejlődés „egyike az autó forradalmi változásainak”. Míg az első generáció alapját a System Porsche rendszer révén egy „tekintélyes és népszerű motor” biztosította, addig a 33 évvel később alkalmazott 1.5 TSI erőforrás személyében az Ibiza szegmensének „legerősebb és egyben leghatékonyabb aggregátjával rendelkezik.” A hatékonyságot vizsgálva láthatjuk, hogy az első Ibiza átlagos üzemanyag fogyasztása 7,8 literre adódott 100 kilométerenként, míg az 1.5 TSI motor esetében ez 4,9 literre csökkent szintén 100 kilométerre vetítve.
-Irány a teljes összekapcsolhatóság: Teo García meglátása szerint „a legnagyobb áttörés a jármű kapcsán, amely három évtizeddel ezelőtt teljesen ismeretlen volt”, az az összekapcsolhatóság. A jelenlegi modell rendelkezik egy 8 col képátlójú érintőképernyővel és minden egyéb olyan technológiával, amely a kormány mögött helyet foglalva is biztosítja a hálózatba kapcsolódás lehetőségét. Még hangüzenetek küldése és fogadása is lehetséges annak érdekében, hogy a vezetés közbeni zavaró tényezőket teljesen kizárják. Így a biztonság területén is óriásit lépett előre az Ibiza, amely már olyan, három évtizeddel ezelőtt elképzelhetetlennek tűnő vezetői segédrendszerekkel rendelkezik, mint a városi fék funkciója vagy a sebességhatárolás.
-A spanyol sziget, ami meghozta a világhírt: az első Ibiza volt az a modell, amely segített a vállalatnak, hogy kilépjen a nemzetközi porondra. Öt generációval később már 5,6 millió darab, több, mint 80 országban értékesített modellel a háta mögött az Ibiza hű maradt névadójához, a fiatalos földközi-tengeri szigethez, amely évente több, mint 1,5 millió látogatót fogad a világ minden tájáról.