Elviekben jó alternatívája a dízeleknek az elegáns Passaton alapuló tölthető hibrid, amellyel óvatos vezetéssel lehet tartani városi közlekedésben a papíron 45–50, valójában 30–35 kilométeres elektromos hatótávot. Ha valaki ingázik, sokat jár városba, esetleg a munkahelyén is tudja tölteni a járművet, annak aranybánya a tesztautónk. Nem csak az ingyenes parkolás miatt.
Azonban mielőtt az olvasó rohanna a VW szalonba, érdemes kipróbálnia a technikát, mert szükséges némi önmegtartóztatás a takarékossághoz. A hideg idő közeledtével – hasonlóan az elektromos autókhoz – el kell kezdeni jobban megismerni a rendszert, melyik fogyasztó használata apasztja jobban a csomagtartó alján lévő akkumulátorokat.
Az e-hajtás megjelenése a tömegnövelés mellett (1665 kg) egy kicsit lecsípett a Passat legendásan méretes raktérből is, a hibrid verziónál 167 literrel kisebb hely áll a tulajdonosok rendelkezésére. A gyárilag megadott 1,6 literes fogyasztási adat a soha nem teljesülő ideális állapotot tükrözi, de amikor elfogy az áram, közúton nagyjából hat literrel lehet közlekedni, betartott autópályatempónál pedig 7,5 literes a fogyasztás. Az akkumulátorokat a járó motorról tölteni úri huncutság, otthoni hálózatról 4,5 óra, a gyors-töltőről 2,5 óra alatt lesz tele az akkucsomag.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4767/1832/1477 mm
Motor: 1395 cm3 +villanymotor: 218 LE/, 400 Nm/1750–2500
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,6 s
Ár: 19 475 450 Ft (alapár: 13 557 250 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária