Az RS család általunk tesztelt 230 lóerős kivitele a benzinesek belépőszintjét képviseli, fölötte a 245 típusjelzéssel ellátott csúcsverzió található, alatta pedig a gazdaságosabb és a 4x4-es rendszerrel elérhető dízel.
A konszernen belüli átfedésekkel magyarázható talán, de érzésünk szerint ezúttal a tervezők nem hoztak ki annyit az autóból, amennyit lehetett volna: a hátsó szárny szolid, az első ülések jól mutatnak, de oldaltartásuk már nem annyira jó, mint ahogy kinéznek. A kétliteres turbómotorból is létezik erősebb a VW-nél, így egyértelmű, hogy ezzel a felállással a Skoda húzómodelljének a sportkivitele teljesíti azokat a kívánalmakat, amiket elvárnak tőle, közben pedig a vállalat más márkáitól nem vesz el vásárlókat.
A menetprogramok között természetesen a sportfokozat a legélvezetesebb, ebben az állásban szerencsére érződik a változás, élvezet a kormány mögötti fülekkel váltani és gyorsan menni, illetve dinamikusan autózni. A mechanikus differenciálzárat helyettesítő elektronika jól végzi a dolgát, a kocsi határait csak versenypályán érdemes keresgetni. Ami a hétköznapi használatot illeti: a vezetéstámogató rendszerek hatékonyak, autópályán szinte „magától” gurul az autó.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4689/1814/1448 mm
Motor: 1984 cm3, 230 LE/4300–6200, 350 Nm/1500–4600
Gyorsulás (0–100 km/h): 6,7 s
Ár: 9 148 660 Ft (alapár: 8 563 190 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária