A BMW M5 visszatért: a bajor prémiumgyártó dingolfingi létesítményében néhány nappal ezelőtt megkezdődött az abszolút sportlimuzin hatodik modellgenerációjának sorozatgyártása. Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km)* mind a dinamikus menetteljesítmény, mind pedig a precíz irányíthatóság tekintetében új mércét állít fel kategóriájában, mialatt a vadonatúj fejlesztésű és első ízben alkalmazott M xDrive intelligens összkerékhajtás a vezetés legintenzívebb élményével kecsegtet.
„A BMW M5 hatodik generációja az egyik legerősebb modell a Dingolfingban készülő gépkocsik közül. A típus immáron több mint harminc esztendeje a nagyteljesítményű sportlimuzinok abszolút szimbóluma, amely a világ minden táján osztatlan népszerűségnek örvend. Büszkék vagyunk arra, hogy a legendás ikon újabb nemzedékének minden tagja a mi üzemünkben készül” - mondta Dr. Andreas Wendt, a dingolfingi gyár igazgatója az új BMW M5 tömegtermelésének beindítása kapcsán.
2011 és 2016 között a BMW M5 ötödik modellgenerációjából mintegy húszezer darab látott napvilágot Dingolfingban. A modellt az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Németországban övezte a legnagyobb népszerűség. Az új BMW M5 első példányait 2018 márciusának végén adja át ügyfeleinek a bajor gyártó.
Az új BMW M5 műszaki innovációi
A BMW M5 hatodik modellgenerációjának meghajtásáról a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 441 kW / 600 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai önmagukért beszélnek: az új BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az új BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az M xDrive intelligens összkerékhajtás felé.
A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive intelligens összkerékhajtás az új BMW M5 sportlimuzinban ünnepli világpremierjét. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az új BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködése öt különböző hajtáslánc-kombinációt kínál, az állandó összkerékhajtástól egészen a tisztán hátsókerék-meghajtásig.
A szuper-sportautók menetdinamikáját ígérő teljesítmény üzembiztos működése és az optimális hűtőlevegő-ellátás érdekében a tervezőmérnökök jelentősen kiszélesítették az új BMW 5-ös sorozat első kerékjárati íveit és az első lökhárítót nagyméretű légbeömlőkkel látták el. Az új BMW M5 alá típus-specifikus hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el – ez utóbbit a BMW Group Landshutban működő alkatrészgyárának közreműködésével.
*Előzetes adatok, az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolják ki és a választott gumiabroncsméret függvényében alakulnak.