Pár év alatt sokat változott az autópiac, a kategóriaalapító Renault Espace nemrégiben szabadidő-autóként született újjá, szinte elmenekült az egyterűektől. Az Alhambra utódjának sorsáról még nem tudni, de az biztos, hogy a tesztelt verzió továbbra is a nagycsaládosok kedvence. A kocsi „térerőssége” nagyon jó, elég csak a csomagtartó két végletét megemlíteni: a hétüléses verzióban kisautónyi raktérrel lehet számolni (267 liter), de a két hátsó sor padlóba hajtogatása után már 2429 liternyi űr található. A tágasság már önmagában sem rossz, de a fülkét a spanyolok (vagy németek?) telepakolták tárolókkal, többek között a műszerfal tetejére is jutott egy rekesz. Így biztosan elfér a gyerekek minden játéka, ruhája és a csomagok is. Ott van aztán még a titkos fegyver, az esetünkben elektromosan mozgatható tolóajtó, ami szűk helyeken jön nagyon jól.
A 150 lóerős dízelmotor, a világos és magasra pozícionált, a forgalomra jó rálátást biztosító utastér, valamint a kényelmes rugózás ideális utazóautóvá teszi a SEAT-ot. A DSG váltó ugyan alkalmanként indokolatlanul magasan tartja az erőforrás fordulatszámát, de ennyi hibával együtt élhet az ember. A közel 1800 kilós önsúly és a nagy homlokfelület eredménye a 8,5 liter körüli átlag, amit a városi fogyasztás dobott meg.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4854/1904/1720 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE/ 3500, 340 Nm/1750-3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,3 s
Ár: 13 260 360 Ft (alapár: 11 663 100 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária