Elsőre ráncfelvarrásnak tűnik a legfrissebb Mazda CX–5, pedig a szilárd padlólemeztől és a takarékos motortól fölfele (Skyactiv) teljesen megújult az autó. Tizenkétmillió forintért mindent belepakolt a Mazda az új SUV-jába, talán egyedül a hiperelegáns fehér bőrülést nem kellett volna, aminek – az autó sportossága ellenére – minimális az oldaltartása. Talán ez az egyetlen dolog, amit fel lehet hozni az újdonság ellen, a többi része hozza a japán elitmárkától elvárt magas színvonalat.
Az utastér tágas, a hátsó ajtók 90 fokban nyílnak, a második sorban is remek a lábtér, ez a szellősség meg van fűszerezve olyan jó ötlettel, mint a csomagtérajtóhoz rögzített roló. A navigáció képernyője ugyan lehetne nagyobb, és megszokást igényel a rádió hangerőgombjának könyöklő elé történt telepítése, de mindez csak szőrszálhasogatás.
Amit feltétlen meg kell említeni, az a csend: a motort alig hallani, a dupla oldalüvegeknek köszönhetően csak autópályatempónál kezd beszűrődni a szélzaj. Mindebben talán az is közrejátszik, hogy a 2,2 literes dízel halkan működik, magasabb fordulaton van csak hangja. A fogyasztása közúton 6 liter, városban 8,5 magasságában, persze saját gyártású, gyorsan kapcsoló automata váltóval.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4550/1840/1675 mm
Motor: 2191 cm3, 175 LE/4500, 420 Nm/12 000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s
Ár: 12 019 900 Ft (alapár: 11 090 000 Ft)
Tesztautó: Mazda Motor Hungary