A bőség zavarával küzdenek azok a vásárlók, akik a Fiesta kategóriájában (B szegmens) keresnek új autót, ugyanis még a Fiestán belül is olyan mennyiségű választási lehetőség van, ami régebben a prémium ligát jellemezte. A B&O Play hifit tartalmazó csomagokból 16 féle áll rendelkezésre, hét külső és kilenc belső pakk érhető el. Ezeken kívül létezik még két csomag, amely a külső színek mellett különféle keréktárcsákat is tartalmaz, és akkor még nem beszéltünk a megszokott felszereltségi szintekről (pl. Vignale). Ha mindent számításba veszünk, nagyjából 20 ezer variációban lehet gondolkodni...
A valamivel négymillió forint fölötti alapár, a jó felszereltség és az elérhető extrák mutatják, hogy a Fiesta ugrott egy szintet, és már nem akar olcsó kiskocsi lenni. Ezért is lett a típus arca Dobó Kata, aki már tízévnyi fiestás, fordos múlttal rendelkezik.
A hazai menetpróbán először a Vignale felszereltségű, egyliteres, 140 lóerős kivitelt sikerült kipróbálni. Az autók navigációját könnyű volt kezelni, a rendszer gyorsan működött, a navi helye a műszerfal tetején lévő, jó felbontású 8 colos kijelző. Szerencsére nem mindent költöztettek oda, a tervezőknek volt annyi józan eszük, hogy a hűtés-fűtés fizikai gombjait meghagyták. Az autó multimédiarendszere az új Sync 3, ennek és a navigációnak egyetlen hátránya, hogy még nem tudnak magyarul.
A nagyobb Fordokból ismerős sávtartó, éberségérzékelő, automata parkolás és más különleges extrák már elérhetők az újdonságban. A Vignale fő attrakciója a bőrrel borított műszerfal, a kényelmes ülések és a jó felszereltség mellett az autóhoz járó extra szolgáltatások.
A számtalan díjat nyert motor jól vitte az előző Fiesta alapjaira épült autót, de az az extra dinamizmus, amit a 140 lóerőtől várni lehetne, talán az autó súlya miatt elmaradt (1164 kg).
A váltó egy kicsit nagyobb úton mozgott a kelleténél, ez leginkább a később vezetett 120 lóerős dízelben lévő váltó precízsége után tűnt fel. A motorhangban, a nyomatékban egyértelmű a dízel előnye, magasabb fordulaton felnőttesebb, kulturáltabb a hangja, a jól forgó egyliteresnek megvan a jellegzetes háromhengeres orgánuma. Városban azért észnél kell lenni a gyorsítással, mert pikk-pakk túl lehet lépni a megengedett sebességhatárokat.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4040/1735/1476 mm
Motor: 998 cm3, 140 LE/ 6000, 180 Nm/1500–5000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9 s
Ár: 6 010 000 Ft (alapár: 4 030 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.