A változások természetesen nem eget rengetőek, az autó elején vehető észre leginkább, ahol azonnal szembetűnik a mai Nissan kínálatba jobban illő hűtőrács és motorháztető. A fülkében az újdonságot a kormány jelenti, aminek az alja a sportautóknál megszokott lapos kialakítású. A volán vaskosabb, és a ráépített gombokkal jobb a különböző funkciókat irányítani. Megmaradt az ujjlenyomatokat és a port gyűjtő fekete zongoralakk bevonat a középkonzolon, és nem lett sokkal jobb felbontású, de jól kezelhető a központi kijelző, bár a vezetést támogató rendszerekben már csak kevés kifogást találni.
Az utastér csendesebb lett, de az 1,6 literes turbómotornak amúgy sem lehetett hallani a hangját, csak magas fordulaton. A motor erejére és a karakterisztikájára nem lehet rámondani, hogy dízeles, mert 2000-től kezd élni, alatta jól érezhető a feltöltés késése. Magasabb fordulaton a turbólyuk eltűnik, ilyenkor a gázpedál mozgására szinte azonnali a motor reakciója. Az autó dinamizmusa elfogadható, a 8,9 másodperces százra gyorsulás megfelelő érték.
A ráncait vesztett Qashqai egyébként hozza azt, amiért eddig is kedvelték, de aki az igazán különleges dolgokra vár, az pályázzon a tavasszal érkező ProPilot rendszerre, amely részleges önvezető képességet ígér. Ami most is elérhető az a 430 literes csomagtartó, a divatos külső és a jól variálható, kényelmes utastér.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4394/1806/1595 mm
Motor: 1618 cm3, 163 LE/ 5600, 240 Nm/2000–4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s
Ár*: 8 170 000 Ft (alapár: 5 320 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.
*Akciós árak, 560 ezer Ft kedvezménnyel.