Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km)* hűen követi a típus 1984-es debütálása óta változatlanul alkalmazott koncepciót, amely a versenypályára edzett négyajtós luxuslimuzin hatodik nemzedékére minden korábbinál kidolgozottabb testet öltött.
A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive intelligens összkerékhajtás a legintenzívebb vezetési élményt kínáló hajtáslánc a nagyteljesítményű gépkocsik mezőnyében. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az új BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között.
Az M xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikája a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) összehangolásával aktiválható öt különböző hajtáslánc-konfigurációnak köszönhetően tökéletesen a vezetési stílushoz állítható. Az új BMW M5 minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC on) párosát aktiválja, amely dinamikus kigyorsítások közben a hátsó kerekek enyhe megcsúszását is engedélyezi – nagymértékben fokozva a legendás élsportoló világhírű agilitását. A rendkívül dinamikus, mégis tökéletesen kontrollált hátsókerék-csúsztatásokat lehetővé tevő M Dinamikus Mód (MDM) a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt aktiválható. Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC off) esetén az új BMW M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel (4WD, 4WD Sport, 2WD), amelyeket elsősorban a versenypályás tempózás szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A rendszer végső esetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi (2WD), klasszikus stílusban, a két hátsó kerékre szabadítva az erőforrásból érkező összes teljesítményt és forgatónyomatékot.
A motorháztető alatt a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor foglal helyet, amelyet a mérnökök az új BMW M5 világpremierjére még tovább finomítottak. A megnövelt teljesítmény és a minden korábbinál nagyobb csúcsnyomaték üzembiztos előállításáról rendkívül hatékony kiegészítő töltőlevegő-hűtő, még pontosabb közvetlen üzemanyag-befecskendezés és új fejlesztésű turbófeltöltők gondoskodnak. Az erőforrás így a percenkénti 5 600 és 6 700 közötti főtengelyfordulat-tartományban 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, míg a főtengely percenkénti 1 800 fordulatától felépülő 750 Nm csúcs forgatónyomaték egészen percenkénti 5 600 főtengelyfordulatig fennáll. Az erőforrás speciális, igénybevétel szerint változó motorolaj-ellátása ráadásul még a legintenzívebb versenypályás körülmények között is garantálja a V8-as blokk optimális kenését. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai eközben önmagukért beszélnek: az új BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál maximálja, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Driver’s Package azonban ezt egészen 305 km/óráig kitolja.
A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az új BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az osztómű felé. Az előválasztó kar „D” állásában a technológia észrevétlenül, a másodperc törtrésze alatt kapcsolgat a nyolc sebességi fokozat között, miközben a manuális sebességváltás lehetősége az előválasztó kar balra billentésével vagy a kormány mögötti váltófülekkel egyaránt elérhető. Az intelligens automataváltó Drivelogic funkciójának köszönhetően a vezető személyes preferenciái szerint hangolhatja át a váltómű karakterisztikáját. Versenypályás használat közben a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó villámgyors váltásokkal segíti az új BMW M5 lélegzetelállítóan agilis, töretlen lendületű tempózását, akár öt utassal az ideális íven.
Az új BMW M5 sport futóművét úgy fejlesztették ki, hogy az a hétköznapokban és versenypályás használat közben is a lehető legstabilabb útfekvést biztosítsa. És akárcsak a V8-as motort, az automataváltót és az M xDrive intelligens összkerékhajtást, úgy a sport futóművet is a világ legkeményebb versenypályáján, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre a mérnökök. Az első és a hátsó kerékfelfüggesztés felkeményítésének köszönhetően a futómű még feszesebb lett, a jármű így minden korábbinál pontosabb és közvetlenebb visszajelzésekre képes, a hajtáslánc pedig még gyorsabban reagál a kormánymozdulatokra.
Az M-specifikus Servotronic funkcióval dolgozó, változó áttételű sport szervokormány és az M-specifikus állítható lengéscsillapítás-szabályzás (VDC – Variable Damper Control) háromféle futómű-beállítást tesz lehetővé (COMFORT, SPORT és SPORT+), amelyek az erőforrás háromféle karakterisztikájával (EFFICIENT, SPORT és SPORT+) tetszés szerint kombinálhatók. A bőrborítású BMW M sportkormányon található M1 és M2 memóriagombokkal a bajor prémiumgyártó ügyfele egyetlen mozdulattal életre keltheti az általa korábban elmentett két legideálisabb járműbeállítást. A memóriagombokra a motor, a váltó, a futómű, az M xDrive intelligens összkerékhajtás, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és a Head-Up kijelző aktuális karakterisztikája, hangolása és beállítása egyszerre felprogramozható, az elmentett járműbeállítás pedig bármikor egyetlen gombnyomással előhívható.
A szuper-sportautók menetdinamikáját ígérő teljesítmény üzembiztos működése érdekében a BMW M GmbH tervezői számos ponton módosítottak az új BMW 5-ös sorozat karosszériáján: a hűtőrendszerek, illetve a fékek tökéletes levegőellátásáért kiszélesítették az első kerékjárati íveket és a nagyméretű légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót, új hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el. Az új BMW M5 letaglózó teljesítményét a dupla ikervégződésű kipufogórendszer nyomatékosítja, amely a beépített pillangószelepnek köszönhetően rendkívül visszafogott és abszolút zabolátlan orgánumra is képes. A vezető a rendszer hangzását egyetlen gombnyomással változtathatja.
Az alumínium motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető és a súlyoptimalizált kipufogórendszer alkalmazásával az új BMW M5 az M xDrive intelligens összkerékhajtás ellenére is könnyebb lett elődjénél. A modell módszeres súlycsökkentését az alapfelszereltség részeként kínált BMW M sport fékrendszer is segíti, amely a kékre fényezett, elöl hatdugattyús, hátul egydugattyús féknyergekkel, valamint a négy darab belső szellőzésű, lyuggatott féktárcsával minden vezetési szituációban intenzív lassulást garantál. Az opcionális extrafelszereltségek listájára a BMW M divízió karbon-kerámia fékrendszere is felkerült, amely az aranyszínűre fényezett féknyergekről ismerhető fel. A további 23 kilogramm súlycsökkenést eredményező sport fékrendszer még a legkeményebb versenypályás igénybevételek közepette is fáradhatatlanul, tökéletes pontossággal adagolható.
Az új BMW M5 modellt az alapfelszereltség részeként 19” méretű, Orbit Grey vasszürke árnyalatú, csiszolt könnyűfém keréktárcsákkal szereli fel a gyártó (elöl 9,5J x 19, hátul 10,5J x 19 méretben), M-specifikus, elöl 275/40 ZR19, hátul 285/40 ZR19 méretű gumiabroncsokkal. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modell alá 20” méretű keréktárcsa-garnitúra is megrendelhető (elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méretben), 275/35 ZR20, illetve 285/35 ZR20 méretű gumiabroncsokkal szerelve. Az ötszemélyes élsportoló széleskörű alapfelszereltségének az elektromosan állítható, Merino bőrkárpitozású BMW M sportülések is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek közül a vadonatúj fejlesztésű, még jobb oldaltartású, kagylóülés-stílusú BMW M multifunkciós ülések is elérhetők.
Az új BMW M5 sportmodell 2017 szeptemberétől rendelhető meg. Az első példányokat 2018 tavaszán adja át ügyfeleinek a gyártó. A BMW tervei szerint a piaci bevezetéssel párhuzamosan ráadásul szűk körben a típus első különkiadása, a mindössze 400 darabban készülő, BMW Individual Frozen Dark Red mélyvörös-metál karosszéria-fényezést viselő BMW M5 First Edition is elérhetővé válik.
*Előzetes adatok, az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolják ki és a választott gumiabroncsméret függvényében alakulnak.