Eddig több mint 14 millió – a Polo minden változatát számítva pedig már közel 16,5 millió – eladott példányával a Volkswagen Polo a világ egyik legsikeresebb kisautója. Hatodik generációja teljes egészében új tervezésű külső formavilággal mutatkozik be, amely nyomán az immár egységesen négyajtós kompakt modell sportosabb és „felnőttesebb” hatást kelt. Az új Polo emellett minden méretében növekedett elődjéhez képest, így jóval nagyobb helyet kínál vezetője és utasai számára, csomagtartója pedig jelentősen, 280-ról 351 literre bővült.
Új Polo modelljével a Volkswagen a világ legkorszerűbb kisautóját mutathatja be, ami egyebek mellett olyan kényelmi és vezetői segédrendszerek egész soráról is jól érzékelhető, amelyek mindeddig a Golf és a Passat kategóriájának kínálatában szerepeltek. A három klasszikus felszereltségi szint – Trendline, Comfortline és Highline – mellett a Polo Beats1 különleges változat (többek között 300 wattos hangrendszerrel) és a Polo GTI1 (147 kW/200 LE teljesítménnyel) sportos csúcsmodell kínál további változatosságot. Már az alapkivitel Polo Trendline széria felszereltségének is része a LED-technikájú nappali menetfény, a hazavezető világítás (coming-home & leaving-home), a sebességkorlátozó (Speedlimiter), valamint a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és gyalogosfelismeréssel (Pedestrian Monitoring) kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszer.
Extrafelszerelésként ismét rendelkezésre áll a követési távolság automatikus szabályozása (Adaptive Cruise Control; ACC), amely ezúttal már 210 kilométer/órás sebességig vehető igénybe. Újdonság a Polo kínálatában a sávváltást segítő holttér-felügyelet (Blind Spot Detection) a tolatásos kiállásokat könnyítő hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Rear Traffic Alert), a részben automatikus kiállást lehetővé tévő parkolási asszisztens (Park Assist) és a parkolási koccanások megelőzését szolgáló manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist). Kívánságra az új Polo az új kulcsnélküli nyitás és indítás rendszerével (Keyless Access) is kapható.
Mindezeken túl az új Polo – az első Volkswagenként, illetve a teljes vállalatcsoport első modelljeként – az Active Info Display új generációjával is rendelhető. E digitális műszerek funkcionalitása és kezelhetősége szintén újdonság ebben a piaci szegmensben. Ezzel párhuzamosan a legújabb infotainment-generáció is megjelenik a Polo kínálatában, 6,5 - 8,0 col képátlójú képernyőkkel. E berendezések a legkorszerűbb okostelefonokat idéző „üveg-dizájn” szerinti kialakításukkal letisztult és „technikai” hatású megjelenést kölcsönöznek az utastér számára.
Új színei palettájával (összesen 14 féle külső fényezés), 12 könnyűfém keréktárcsájával (14 - 18 col peremátmérővel, részben kontrasztárnyalatban), sokrétű dekorációval kínált műszerfal-betétjeivel (Dashpad), illetve 11 féle üléskárpitjával még tarkábbá és egyénibbé tehető az új Polo. További egyéni kialakítási lehetőségek: teljes-LED fényszórók, LED-technikájú hátsó lámpák, Air Care Climatronic légkondicionáló berendezés légnedvesség- és napsugárzás-érzékelővel, illetve antiallergén szűrővel, vezeték nélküli töltés (Wireless Charging) az okostelefonok számára (extrafelszerelésként induktív antennacsatlakozással), Sport Select futómű állítható lengéscsillapító-karakterisztikával, valamint a kategória egyik legnagyobb panorámatetői.
A piaci bevezetés Európa nagy részén már 2017-re várható, fokozatosan Euro 6 minősítésű motorokkal. Teljesítmény tartományuk kezdetben 48 kW/65 LE1 és 110 kW/150 LE1 között alakul. Eső ízben szerepel a választékban földgázüzemű Polo, amelynek új fejlesztésű 1.0 TGI erőforrása 66 kilowattot (90 LE1) teljesít. Emellett összesen négy benzin- és két dízelüzemű aggregát sorakozik a palettán, egyaránt már alapkivitelben az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel. 70 kW1 teljesítménytől mindegyik erőforrás kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) is kombinálható.
1) Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban, így nem tartozik az 1999/94/EG irányelv hatálya alá.