A világ egyik legnagyobb autógyára itthon is „felszállt” a hibridexpresszre. Az egyik legvagányabb szabadidőautót, a CH-R-t az általunk is tesztelt 1,2 literes turbómotorral vagy elektromos-benzines kombinációban kínálja a gyártó, és sehol egy dízel. Nos, előbbi konfigurációban nem tündököl a 116 lóerőt és a 185 Nm-t teljesítő erőforrással: a probléma, hogy a négykerék-hajtás és a fokozatnélküli váltó kettősében egyszerűen elveszik a motor ereje. Ez a gyakorlatban az jelenti, hogy jobban hajtva – a CVT váltó miatt – magas fordulaton pörög a motor, az utána épített hajtásrendszer pedig még leveszi a sápot az erőből. Csak elsőkerék-hajtással dinamikusabb lenne az autó, az ideális páros valószínűleg a kézi kapcsolású váltó és az első hajtás kombinációja volna. (Az árat is a CVT váltó, a 4x4 és a velük kötelezően választandó jó felszereltség triója húzza fel.) Persze előnye is van a kis köbcentinek: a közúton mért fogyasztási átlag csak 6,5 liter, városban azonban már a 8 litert is túllépi. Az autópályán megengedett érték fölötti tempókat nem ennek az autónak találták ki: ugyan képes ilyen sebességekre is, de a motor megnövekvő zaja elveszi a kedvet a tartós száguldástól.
Ezt követően csak pozitívumok jönnek. Az utastér hozza a Toyota-minőséget, sehol egy zörgés, az illesztések pontosak, az anyagok minősége is nagyon rendben van. A műszerfalon trónol az érintőképernyő, amiben a navigáció magyar fejlesztésű (NNG).
Az ülések szerencsére nem csak jól néznek ki, hanem kényelmesek is, a kockás varrást az ajtókárpit térhatású műanyagbetétje tükrözi. Az elsőre szűknek tűnő utastér tartogat meglepetéseket, mert a csapott tető ellenére egész nagy a hely hátul, ugyanakkor a magas övvonal és a kis ablak miatt itt egy kissé bezárva érzi magát az ember. Az apró hátsó szélvédő miatt a hátralátásban a tolatóradarnak kell segítenie, ám a csomagtartó szerencsére a kategóriának megfelelő: 377 literes a tér benne.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4360/1795/1565 mm
Motor: 1197 cm3, 116 LE/ 5600, 185 Nm/1500-4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s
Ár: 10 000 000 Ft (alapár: 5 995 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Central Europe Kft.