DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
Egyéb

Menetpróba - Peugeot 3008 GT 2.0 Hdi 6EAT

Az Európában Év autója díjat nyert Peugeot 3008 legjobban felszerelt kiadását tettük próbára, és nem csalódtunk az űrhajóra hajazó beltérrel rendelkező autóban.

Az 1964 óta működő európai Év autója szavazás történetében először nyert SUV, azaz sportos szabadidőautó, ugyanakkor az Egyesült Államokban már jó ideje különválasztják ezeket a járműveket a hagyományos autóktól, mivel ott az egyik legnépszerűbb kategóriáról van szó. Ha hihetünk a trendeknek, lassan nálunk is készülhetnek a kereskedők az invázióra.

menetproba-peugeot-3008-gt-2017-01



A 3008 a kompakt modellek fölött helyezkedik el és igazi városi terepjáró, hiszen jelenleg csak elsőkerék-hajtással érhető el. A GT-kivitel lényege nem a gyorsaság, hanem a kétszínű fényezés és a pazar beltartalom. A Gran Turismo, nagy túrázó kifejezés nagyon jól illik rá, rendkívüli kényelemben lehet vele falni a kilométereket. Az utastér nem csak a komfortjával, hanem az űrhajókra hasonlító műszerfalával is hódít. Az i-Cockpit, a felül és alul is lapított, kisméretű kormány ugyan elsőre aprócska, ám nagyon jól mutat, és szerencsére jól is használható. Tőle jobbra, a katonás rendben sorakozó, alumíniumból készült kapcsolók segítségével lehet arra a menüpontra ugrani a központi kijelzőn, amit jelölnek. A parádés kialakítás ellenpontja, hogy a sebességtartó automatika kapcsolója még mindig a kormányoszlop baloldalán található, mint sok éve – nem kis időbe telt felfedeznünk, hol is van és miképpen működik…

menetproba-peugeot-3008-gt-2017-02

Az ülések nemcsak a kinézetükkel hódítanak, hanem a kényelmükkel is: az elsők megkapták a derékfájást kutató német intézet (AGR) minősítését is, ráadásul fűthetők. Térben nincs hiány sehol, jól el lehet férni, a hátul ülőknek talán nyomasztó lehet a sötétség, amiről a fekete kárpit mellett a fóliával burkolt hátsó ablak is tehet. A világosítás miatt az autót felszerelték a fejteret csökkentő napfénytetővel is.

menetproba-peugeot-3008-gt-2017-03

A csúcsváltozathoz jár a kétliteres dízel a hagyományos működésű automatával párosítva, a motor 400 Nm nyomatéka minden forgalmi szituációban jól jön, mellé pedig a váltó reakcióideje példás. Szerencsére a fogyasztás nem lesz sportautós: 7 liter körüli átlagot mértünk.      

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4447/1841/1615 mm

Motor: 1997 cm3, 181 LE/ 3750, 400 Nm/2000

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s

Ár: 12 799 000 Ft (alapár: 10 799 000 Ft)

Tesztautó: P Automobil Import Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: