Az 1964 óta működő európai Év autója szavazás történetében először nyert SUV, azaz sportos szabadidőautó, ugyanakkor az Egyesült Államokban már jó ideje különválasztják ezeket a járműveket a hagyományos autóktól, mivel ott az egyik legnépszerűbb kategóriáról van szó. Ha hihetünk a trendeknek, lassan nálunk is készülhetnek a kereskedők az invázióra.
A 3008 a kompakt modellek fölött helyezkedik el és igazi városi terepjáró, hiszen jelenleg csak elsőkerék-hajtással érhető el. A GT-kivitel lényege nem a gyorsaság, hanem a kétszínű fényezés és a pazar beltartalom. A Gran Turismo, nagy túrázó kifejezés nagyon jól illik rá, rendkívüli kényelemben lehet vele falni a kilométereket. Az utastér nem csak a komfortjával, hanem az űrhajókra hasonlító műszerfalával is hódít. Az i-Cockpit, a felül és alul is lapított, kisméretű kormány ugyan elsőre aprócska, ám nagyon jól mutat, és szerencsére jól is használható. Tőle jobbra, a katonás rendben sorakozó, alumíniumból készült kapcsolók segítségével lehet arra a menüpontra ugrani a központi kijelzőn, amit jelölnek. A parádés kialakítás ellenpontja, hogy a sebességtartó automatika kapcsolója még mindig a kormányoszlop baloldalán található, mint sok éve – nem kis időbe telt felfedeznünk, hol is van és miképpen működik…
Az ülések nemcsak a kinézetükkel hódítanak, hanem a kényelmükkel is: az elsők megkapták a derékfájást kutató német intézet (AGR) minősítését is, ráadásul fűthetők. Térben nincs hiány sehol, jól el lehet férni, a hátul ülőknek talán nyomasztó lehet a sötétség, amiről a fekete kárpit mellett a fóliával burkolt hátsó ablak is tehet. A világosítás miatt az autót felszerelték a fejteret csökkentő napfénytetővel is.
A csúcsváltozathoz jár a kétliteres dízel a hagyományos működésű automatával párosítva, a motor 400 Nm nyomatéka minden forgalmi szituációban jól jön, mellé pedig a váltó reakcióideje példás. Szerencsére a fogyasztás nem lesz sportautós: 7 liter körüli átlagot mértünk.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4447/1841/1615 mm
Motor: 1997 cm3, 181 LE/ 3750, 400 Nm/2000
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s
Ár: 12 799 000 Ft (alapár: 10 799 000 Ft)
Tesztautó: P Automobil Import Kft.