A Mercedes alaposan kitett magáért az E-osztály tervezésekor, ebben az autóban mutatkozott be a friss kétliteres dízelmotor, amelynek a hengerűrtartalma már ténylegesen kettő liter. A 220-as név alatt ez az erőmű már 194 lóerőt és 400 Nm-t teljesít; sok éve a hathengeresek tudtak ennyit. Még mielőtt valaki igazán beleélné magát és várná a gyorsulási csodát: nem véletlenül kínál hat- és nyolchengeres erőműveket a Mercedes az E-hez. Ez a motor jó teljesítményt nyújt, de a dinamikát lerontották a téli körülmények, hiszen a havas jeges utakon a hajtásszabályzás szinte folyamatosan működött, ez pedig „ette” a lóerőket.
Akit a gyorsulás nem izgat és inkább a szép külsőre és a kényelemre utazik, annak tökéletes az E220 CDI, hiszen a modell továbbra is hozza azt az eleganciát, amelyet a csillagos márka rajongói Stuttgarttól elvárnak.
Az E belső tere is lenyűgözi a vendéget. A fantasztikus fogadtatáshoz esetünkben hozzájárultak a kőrisfabetétek, amelyek nagyon feldobták a belső kinézetét. Sokakat az fogott meg, hogy a „zongoralakk” helyett ezúttal matt felületek kerültek a Mercedesbe. A gyári Garmin navigáció megszokást igényel, de a tulajdonosok nem pár napra, hanem több évre vásárolnak, így az elsőre nehézkes beállítások csak egy újságírónak jelenthettek komplikált feladatot.
A tesztautó extrázásánál úgy jártak el, mint az átlagember: „csak” négymillióval növelték az árat. Az üléseknél tovább javította a komfortot a fűtés és az első komfortülések, amelyek az osztrák télben a legjobb extráknak bizonyultak.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4923/1853/1468 mm
Motor: 1950 cm3, 194 LE/ 3800, 400 Nm/1650–2800
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s
Ár: 17 242 790 Ft (alapár: 13 434 060 Ft)
Tesztautó: Pappas Auto