Az autóipar nemzetköziségét mutatja, hogy a Zaragoza melletti Ateca faluról nevet kapó Nissan Qashqai-ellenfél a közelünkből indul hódító útjára: egy cseh üzemben készül a Skoda Kodiaq-kal azonos gyártósoron. Így a külső és az utastér elemei is ismerősek, a műszerfal leginkább a Leonéra hasonlít.
A minőséggel nincs gond, csendes az utastér, minden kapcsoló jól működik, a műanyagelemek zörgésmentesek, az anyagok többsége pedig jó minőségű. A tesztautó ülései Alcantara burkolatot kaptak, ráadásként jó az oldaltartásuk is. Az utastér hangulatán nagyon sokat dob a dupla napfénytető, amely rengeteg világosságot enged be a fülkébe. Azért a spanyoloknak sikerült pár helyen túlzásba is esniük, egyik ilyen a külső tükörbe épített lámpa, ami a típusnevet a talajra vetíti: az nem ebbe a ligába való megoldás. A másik a kemény rugózás, ez leginkább a 18 colos kerekeknek köszönhető, vastagabb oldalfalú gumival kényelmesebb lenne és a terepen is jobban lehetne használni.
A 4×4-es autó 485 literes csomagtartóval rendelkezik, amely az ülések lehajtásával 1579 literre bővíthető. Itt észrevettünk egy bakit: az üléseket eldöntve nem sík a padló, mert van egy perem a csomagtartó becsatlakozásánál.
Az Ateca nem túl acélos egyéniségéhez a jól teljesítő kétliteres dízel passzol talán a legjobban. A városok közötti távokon ötliteres átlaggal lehet számolni, városban már növekszik az étvágy, a 7,5 liter körüli értéket is elérheti a fogyasztás.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4363/1841/1611 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE/ 3500, 340 Nm/1750
Gyorsulás (0 ‒ 100 km/h): 9,1 s
Ár: 10 0989 511 Ft (alapár: 4 999 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária