Ne várjon az olvasó a részletekbe belemenő leírásokat a technikáról és arról, hogy mit tud az autó, mert a terjedelmi korlátok miatt ez lehetetlen. A BMW 750Li abban a ligában játszik, ahol a vállalati vezetők a vásárlók, ezen autók fölött már csak a Rolls-Royce és a Bentley limuzinjai jöhetnek számításba. A műszaki tartalomról annyit, hogy a turbófeltöltős V8-as motor tíz kiló híján két tonnát mozgat. Ez a tömeg alacsonynak számít: az alumínium, a szénszál és a nagyszilárdságú acélok kombinációjának köszönhető. Hogy hol tart ma a technológia, arról sokat elmond, hogy közúton, Eco módban 8 literrel, autópályán pedig 10-11 liter körül is el lehet vele járni. Egyedül a városi 12-15 liter az, ami felhúzza a fogyasztást, és persze a sietős tempó, ami bizony egy cég igazgatója és sofőrje számára nem ritka kihívás, nem mintha egy jó üzlet reményében nem érne meg plusz költséget a magasabb teljesítmény…
A négykerék-hajtásnak köszönhetően bolondbiztos az autó, nulla a csúszkálás, az autó nagyon jól követi a kormány mozdulatait. A futóműtechnika és hajtás annyira jó, hogy a menetstabilizálót kikapcsolva is nagyon nehéz zavarba hozni a limuzint.
A 750Li a hosszabb tengelytávú kivitelt jelenti, ahol a fókusz nem a vezetőn, hanem a hátsó ülés jobboldali részén van. A rendkívüli kényelem miatt előrehajtható az anyósülés támlája, szériatartozék az ülés szellőzése, fűtése és a masszázsfunkció. A hátsóülések könyöklőjében lévő távirányítóval lehet szabályozni számtalan kényelmi extrát, például az ablakok árnyékolóját tudjuk így mozgatni. Hátul a beépített Samsung táblagépek segíti a munkát és a szórakozást, a habot a tortán pedig a Bowers & Wilkins hifi jelenti, amelynek hangja előtt le a kalappal. A Nappa és az Alcantara bőrburkolatok gyönyörűek, a szőnyeg is olyan, hogy megpillantva az az ember első gondolata, hogy leveti a cipőjét. A belső minden érzékszervre hat: nem csak a látvány a pazar, hanem az anyagok érintése és a bőrök illatai is.
A teljesség igénye nélkül még néhány extra a 750Li-ből, amelytől leesik egy átlagautós álla: hőkamera az út szélén felbukkanó emberek és állatok gyors felismerésére, gesztusvezérelt (csupán a kéz mozdulataira reagáló) funkciók, illatbefúvó funkció, LCD-kijelzős kulcs, illetve róla vezérelhető autómozgatás (szűk parkolóhelyre be- és kiálláskor), intelligens lézeres fényszórórendszer, a megfelelő főnöki kilátás érdekében előredönthető jobb első ülés és hozzá tartozó lábtartó.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5238/1902/1479 mm
Motor: 4395 cm3, 449 LE/ 5500–6000, 650 Nm/1800–4500
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,5 s
Ár: 52 707 000 Ft (alapár: 35 742 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország