Az érzelmekre ható 5 ajtós SUV coupé 500 km-t tud elektromos hajtással megtenni, mellyel az önvezető autó 3. szintjének elvárásait teljesíti. A SKODA intenzíven fejleszti modellkínálatának elektromos átalakítását, és a 2025-ig 5 változatban hoz ki elektromos autókat a különböző kategóriákban.
A Skoda teljes gőzzel beindította a holnap mobilitásának tervezését és fejlesztését.A vállalat történetének első teljesen elektromos hajtású, önvezető tanulmányautója megtestesíti a márka elektromos autókkal kapcsolatos elképzeléseit.
A 4.645 mm hosszú, 1.917 mm széles és 1.550 mm magas Skoda VISION E tengelytávja 2.850 mm, mely magabiztos megjelenést ad az úton. Formatervezői a Skoda esetében megszokott nagy belső teret alakították ki. A szabadidő autóknál megszokott magas üléspozíció és nagy belső tér ugyanakkor dinamikus vonalakkal, az enyhén lefelé menő tetővonallal egy coupé hatását kelti.
Hajtásrendszere 225 kW telejsítményű, végsebessége 180 km/h, hatékony lítium-ion akkumulátora 500 km-es menetteljesítményt tesz lehetővé. A Skoda VISION E kerekeit két elektromos motor hajtja, az első és a hátsó kerekeket hajtó motorok nagy stabilitást és biztonságot adnak az autónak.
VISION E révén a Skoda betekintést ad az önvezető autókkal kapcsolatos közeljövőben várható megoldásokra is. A legutóbbi kutatások szerint 2030-ban az üzemben lévő autók 30%-a lehet teljesen önvezető. A Skoda VISION E tanulmányautó ennek 3. szintjét hozza el: önállóan tud közlekedési dugóban haladni, átveszi a vezetést az autópályán, sávot tart illetve előzést hajt végre, önállóan megkeresi a szabad parkolóhelyet, ahová önállóan parkol be, és önállóan hajt ki a parkolóból.