Az automata közlekedés újabbnál újabb technológiái egyre több feladatot vesznek le a vezető válláról, ezáltal pedig egyre nagyobb utazási szabadságot nyújtanak. Mivel az okosautók és a környezet között állandó kapcsolati hálózat működik, a volán mögött ülő személy számára az autóban töltött idő minden korábbinál hatékonyabb, kreatívabb és szórakoztatóbb élménnyel kecsegtet.
A BMW 5-ös alapjaira épült kísérleti modellbe a tervezőmérnökök számos olyan, jelenleg tanulmányozási fázisban lévő technológiát beépítettek, amelyek a jövő automatizált járműveinek alappilléreit alkotják majd. A forradalmi újításoknak köszönhetően egyes speciális útszakaszokon a sofőr már teljes mértékben átengedheti a vezetést a technológiának, miközben ő egyéb elfoglaltságaira koncentrál. A bajorok kifinomult szenzorrendszerrel felszerelt új modellje már önálló gyorsítási, lassítási és kormányzási manőverekre is képes, ráadásul a prototípus azt is lehetővé teszi, hogy hosszabb autópályás szakaszokon és autóutakon a vezető a haladás teljes irányítását a robotvezérlésre bízza.
Persze a fejlesztés itt még korántsem áll meg. A BMW már egy teljesen új utastér-elrendezési koncepción dolgozik, amely a jövőben teljesen személyre szabható lesz, a „lebegő” HoloActive műszerfal funkciói pedig ujjhegytapintásokkal és egyszerű gesztusokkal lesznek vezérelhetők.