Szerencsések voltunk az időjárással, mert pont a tél leghavasabb időszakában járt nálunk az X-Trail, így a hófödte Hungaroringen is körbeszaladtunk vele. Ekkor és a mindennapokban is nagy hasznunkra volt a négykerék-hajtás, hiszen sokat egyszerűsített a közlekedésen: csak a kormányt kellett forgatni és nyomni a gázt, nem volt szükség semmi trükközésre, mondjuk az elinduláskor. Ekkor még nem beszéltünk a jeges emelkedők leküzdéséről. Az egész évet nézve ritkán van szükség a rendszerre, de a fent említett körülmények között nagy megnyugvást tudott adni a 4x4-es hajtás. A télhez kapcsolódik még, hogy az X-Trail fűtési rendszere és ablakokat párátlanító képessége kiváló, erről szinte naponta meggyőződtünk.
Az autót a kisebbik dízelmotor hajtotta, amely a nemrég megjelent kétliteres alatt helyezkedik el. Mivel az X-Trail a Renault/Nissan közös platformjára épül, így a méretei ellenére nem volt túl nehéz az autó, az átlagos közlekedési igényekhez megfelelőnek bizonyult ez a motor, mi több, néha még meg is lepett bennünket az erejével. A normál forgalomban, közúton hat liter körül volt az étvágya, városban ez felment a hidegindításokkal 8 liter fölé. Átlagos időjárásnál a hét körüli érték a reális városban.
A 2,7 méteres tengelytáv mutatja, hogy helyhiány nem volt a fülkében, a nagykabátban utazó utasokból még három is jól elfért hátul, igaz a harmadik üléssor kényszer szülte székei csak a gyermekeknek lehetnek elegendőek. Ha marad az öt személy, a csomagtartó 550 literes űrtartama elég még a nagyobb utazáshoz szükséges holmiknak is.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4640/1820/1715 mm
Motor: 1898 cm3, 131 LE/4000, 320 Nm/1750
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s
Ár: 10 509 000 Ft (alapár: 7 170 000 Ft)
Tesztautó: Nissan Sales CEE Kft.