Az új irányvonal célja, hogy a Volkswagen a világ egyik vezető szolgáltatójává váljon a fenntartható mobilitás terén. Ezen az úton a vállalat a járműgyártásban gyökerező hagyományos erősségeit megtartja, azonban új súlypontokra helyezi a hangsúlyt. A 87. Genfi Autókiállítás előestéjén a Volkswagen-csoport körülbelül 500 vendég számára újabb konkrét kitekintést nyújtott arra, miként alakítja majd a jövő mobilitása felé vezető utat.
Kihívásokkal teli, azonban rendkívül sikeres évnek bizonyult a Volkswagen-csoport számára a 2016-os esztendő. Jelentős mértékben meghatározta a dízelprobléma megoldásának előkészítése és kivitelezése, emellett fontos piacokon uralkodott ellenszél – ám ennek ellenére a Volkswagen-csoport erős teljesítményével meggyőző működést produkált: értékesítés, forgalom és különleges hatások előtti üzemi eredmény tekintetében új rekordokat ért el a konszern.
„Világszinten az elmúlt évben több mint 10,3 millió ügyfél szavazott bizalmat nekünk. Ez rettentő hálával tölt el minket. A márkáinkba és termékeinkbe vetett bizalmat fontos küldetésként értelmezzük, hogy mindig a lehető legjobb járműveket fejlesszük ki és gyártsuk. A jelenlegi fő üzleti területünket nem adjuk fel, ám ugyanazzal a következetességgel és lelkesedéssel dolgozik a Volkswagen a jövő mobilitásán is” – mondta Matthias Müller.
A „TOGETHER – 2025-ös stratégia” meghatározza a jövőbe vezető utat
Csupán a folyó évben körülbelül 60 új modellel örvendeztetik meg az ügyfeleket a konszern márkái. „A következő években megvalósuló összes reformmal és a vállalat új lendületével egyaránt arra törekszünk, hogy járműveink erősségeit tovább fokozzuk. Továbbra is génjeink része marad, hogy a mobilitást, az igényes műszaki tartalmat és a biztonságot sokak számára elérhetővé tegyük" – hangsúlyozta ki Müller.
Ezzel egyidejűleg a Volkswagen-csoport teljes erővel munkálkodik a jövő nagy témáin, amelyek a „TOGETHER – 2025-ös stratégia” iránymutatásai között is megtalálhatók. Így folytatódik az elektromobilitás kiemelt fejlesztése: Több mint 30 tisztán elektromos meghajtású járművet dob piacra a csoport 2025-ig. A mobilitási megoldásokra koncentráló új üzleti terület mellett az akkumulátortechnikát, az önvezető járműveket és a mesterséges intelligenciát is új alapvető Volkswagen-kompetenciává építi ki. Ennek érdekében a konszern világszerte immár 37 kompetenciaközpontjában és digitális laborjában – San Franciscótól Barcelonán és Berlinen át egészen Pekingig – dolgoznak a digitális jövő megoldásain.
Sedric: kitekintés és ígéret a holnapután mobilitására
Az önvezető járművek a jövő egyik fontos alapvető kompetenciáját jelentik, amelyen nagy erőkkel dolgozik a csoport. „Az Audi és a Volkswagen hosszú ideje az automatizált vezetés úttörői. Ez is kiemeli azt a törekvésünket, hogy az önvezető járművek felé vezető következő evolúciós lépcsőfokokat is aktívan alakítsuk, s a megoldásokat ügyfeleink számára sorozatgyártásban kínáljuk. Hiszünk e technika jövőjében, valamint abban, hogy hosszú távon forradalmat idéz majd elő" – magyarázta Müller. Az igazgatótanács elnöke bejelentette, hogy a konszern a következő években több milliárd eurót fektet ebbe az alapvető fontosságú technikába. Ezenkívül a téma vezető szakértőivel bővíti a csapatát, s célja, hogy a csoporton belüli erősségeit egyesítse e téren.
A Sedric a konszern első saját önvezető járműve, amellyel a Volkswagen-csoport Genfben első ízben nyújt konkrét kitekintést az automatizált vezetés legfejlettebb fokára (5. szint). OneButton kezelőszerv: elegendő egyetlen gombot megnyomni, s a jármű előáll – teljes egészében elektromosan, teljes mértékben hálózatba kapcsoltan és teljes mértékben önműködően. Az összes vezetési funkciót okosan és önállóan elvégzi a jármű – kormánykerék, pedálok vagy műszerfal nélkül.
„Meggyőződésünk, hogy a teljesen önműködő járművek a városi életet jobbá, zöldebbé és biztonságosabbá teszik majd. A Sedric ma egy első, konkrét kitekintést nyújt erre. Ez a tanulmány az automatizált vezetés úttörője és ötletadó platformja. Tanulmányautónk sok részlete és funkciója visszaköszön majd a márkáink járműveiben a következő években” – tette hozzá Müller.
A Volkswagen-csoport új önértelmezésének koncepciója
Azonban a Sedric több, mint egy egyszerű tanulmány, ez a Volkswagen-csoport első saját koncepciójárműve. A potsdami Volkswagen Group Future Center találta ki, fejlesztette ki és építette meg a konszern wolfsburgi központi fejlesztési részlegével közösen. A Sedric megmutatja, hogyan működhet a jövő új, integrált mobilitási rendszere.
„A félreértések elkerülése érdekében kihangsúlyozom: a Volkswagen-csoport konszernként a jövőben sem épít majd járműveket. Ezt a feladatot márkáink tökéletesen ellátják. Azonban ez a tanulmány egy új önértelmezést jelent, az együttműködés és a szaktudás megosztásának új formáját jelenti” – foglalta össze az igazgatótanács elnöke.
A Volkswagen-csoport ezentúl még hangsúlyosabban ötletadóként, és azok kidolgozójaként funkciónál majd, messzire a jövőbe tekint és összefogja a konszern tagjainak kreativitását, kompetenciáját, valamint tudását, hogy ezekhez a márkák is hozzáférjenek. Ennek eredményeképpen az innovációk még gyorsabban eljuthatnak majd az ügyfelekhez.
A wolfsburgi székhelyű Volkswagen-csoport a világ egyik vezető járműgyártója és Európa legnagyobb járműgyártója. Európa hét országának tizenkét márkája tartozik a konszernhez: a Volkswagen Személyautók, az Audi, a SEAT, a ŠKODA , a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Ducati, a Volkswagen Haszonjárművek, a Scania és az MAN. A csoport 120 gyárat üzemeltet 20 európai országban, illetve Amerika, Ázsia és Afrika összesen 11 országában. A konszern világszerte több mint 610 000 munkatársa minden munkanapon közel 42 000 járművet gyárt le, a járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokat nyújt vagy a csoport egyéb üzleti területein dolgozik. A Volkswagen-csoport a járműveit 153 országban kínálja ügyfeleinek. A „TOGETHER – 2025-ös stratégia” jövőprogramjával a Volkswagen-csoport megalapozta az utat történelmének legnagyobb átalakulási folyamatához, amelynek végén a világ egyik vezető szolgáltatójává válik a fenntartható mobilitás terén.