Tesztautónk egy valódi kannibál, amely a konkurencián kívül számos Audira is komoly veszélyt jelent. Az ok: a Q2 méret/ár/megjelenés aránya talán a legjobb a palettán. A belépő modell lassúságára vigasz, hogy típusjelzés nélkül kérve nem látszik, hogy milyen motor hajtja.
A Q2 trükkje, hogy az A3-as a VW Golf padlólemezére épül, de a vele műszaki rokonságban álló autóknál nagyobbnak látszik. A suvság annyit húz a kocsi méretein szemre, hogy döntéskor esélye sincs az A3-nak. Pedig ekkor még nem vetette be az értékesítő a divat, a magas üléshelyzet és a robusztusság varázsszavakat.
Az alkalmazott MQB alap és az 1,4-es turbómotor párosítása működőképesnek tűnik, elfogadható a 8,5 másodperces százas sprint. Ez nem élsportolói érték, de az autó karakterének megfelelő. A motor különben hozza a TFSI-k és a mai turbós erőművek szintjét: szinte dízelszerű, alacsony fordulaton is elég nyomatékos.
A fogyasztást a vezető jobb lába mellett a személyre szabható beállítások is nagyon befolyásolhatják. Ha takarékosak vagyunk, akkor a hengerlekapcsolás és a duplakuplungos automata vitorlázó módjával a közúti 6,5 liter sem elérhetetlen. Eközben sportos haladással, városban megvalósítható a kilenc liter is.
Az utastérben a személyre szabható műszerfal visz mindent, könnyű kezelni és beállítani. A fülke hozza az audis szintet, ahol piros dekor dobja fel a belsőt. Mindehhez audis árszabás dukál, de ha nem szaladnak el az igények, kedvezményekkel akár hétmillió forint alatti ár is elérhető.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4190/1794/1508 mm
Motor: 1395 cm3, 150 LE/5000–6000, 250 Nm/1500–3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s
Ár: 13 908 000 Ft (alapár: 6 991 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária