DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Sokoldalú taggal bővül az Octavia családja

Folytatódik a Skoda Octavia család teljes körű megújulása. A Limousine, a Kombi és a leggyorsabb modellváltozat, a Skoda Octavia RS után most a sorozat legsokoldalúbb tagja érkezik számos műszaki és felszereltségbeli újdonsággal.

A felfrissített Skoda Octavia Scout három motorváltozattal és elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő, legkorszerűbb összkerékhajtással mutatkozik be. A Skoda Octavia Combi modelléhez képest 30 milliméterrel megnövelt hasmagasságával a kompakt ötajtós a műutakat elhagyva is otthonosan mozog, mindemellett kiváló kapaszkodóképesség, bőséges vonóerő és a Skoda Simply Clever megoldásainak sokasága jellemzi.

skoda-octavia-scout-2



Sokoldalú karakter

E robusztus tehetség mindig is markáns terepes külsővel, innovatív összkerékhajtással, kiváló menettulajdonságokkal, illetve a műutakon és azoktól távol egyaránt kiemelkedő sokoldalúsággal bizonyult meggyőzőnek. A széles körűen átdolgozott Skoda Octavia Scout a Octavia legújabb generációjának orrkialakítását kapta, ezzel is kiemelve, hogy e modellcsalád tagja. Hangsúlyosan kiformált motorházfedéllel készül, új elejét pedig a széles hűtőrács és a kristályhatású kiegészítő fényszórók, valamint az adaptív fényszóró-szabályzással (Adaptive Front-lighting System; AFS) működő LED főfényszórók határozzák meg. Az új ködfényszórók és a hátsó lámpatestek egyaránt LED-technikájúak. Egyedülálló karaktere első és hátsó ezüstszínű alsó védőlemezéről is jól felismerhető. Szériafelszereltségének része továbbá a megemelt és megerősített futómű.

A Skoda Octavia Scout az alsó-középkategóriában különösen tágasnak számító térkínálattal, zavartalan kilátást biztosító karosszériával, kiemelkedő sokoldalúsággal, magas fokú funkcionalitással és kedvező menettulajdonságokkal csábít. A műutaktól távol a megnövelt hasmagasság mellett az alapkivitelhez tartozó, elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő összkerékhajtás gondoskodik még élvezetesebb autózásról. Úttalan utakon mutatkozik meg az elöl 16,6, hátul 14,5 fokra növelt terepszög hasznossága. A Skoda Octavia Scout már alapkivitelében kínálja első és hátsó tengelyén az elektronikus differenciálzár-hatású funkciót (EDS), amely nehéz terepen is biztos elindulást tesz lehetővé, s mindkét tengelyen aktív.

A lejtőkön a Skoda Octavia Scout Offroad funkciója segíti a biztonságos és könnyű ereszkedést, amely a vezető beavatkozása nélkül is állandó értéken tartja a sebességet. A korszerű motormenedzsment és a szükség szerinti fékezési beavatkozások nagyban megkönnyítik a sofőr dolgát.

A Simply Clever megoldások között említhető egyebek mellett a fűthető kormánykerék és ülések, illetve utóbbiak Thermo-Flux üléshuzata, amely megnöveét lég- és nedvességáteresztő képsességével gondoskodik a legkülönfélébb viszonyok közepette is színvonalas kényelemről – a felfrissített Skoda Octavia Scout a legjobb értelemben véve „kalandra termett”. A csomagtér 610 és 1740 liter között alakítható és 1010 milliméteres szélességével a terjedelmes tárgyakat is könnyedén elnyeli. A praktikumot az utastér rakodóhelyeinek sokasága növeli. A Skoda Octavia Scout motorváltozattól függően akár két tonna vontatási képességet is kínálhat.

skoda-octavia-scout-3

Technika, motorok

A Skoda Octavia Scout a Skoda Octavia Combi műszaki alapjaira épül. Újdonság a kínálatban a 2.0 TDI (110 kW/150 LE) erőforrás, az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG sebességváltó kombinációja.

A felfrissített kaland-modell piaci bevezetésekor három négyhengeres erőforrás kínálatával szolgál:

1.8 TSI: 132 kW (180 LE); végsebesség 216 km/h; 0 - 100 km/h 7,8 másodperc; kombinált üzemanyag-fogyasztás 6,8 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás 158 g/km

2.0 TDI: 110 kW (150 LE); végsebesség 207 km/h; 0 - 100 km/h in 9,1 másodperc; kombinált üzemanyag-fogyasztás 5,0 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás 130 g/km

2.0 TDI: 135 kW (184 LE); végsebesség 219 km/h; 0 - 100 km/h in 7,8 másodperc; kombinált üzemanyag-fogyasztás 5,1 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás 133 g/km

Infotainment és Skoda Connect

A Skoda Octavia Scout fedélzetén a Skoda legújabb generációs infotainment-rendszerei állhatnak rendelkezésre. A kapacitív érintőképernyők üveghatású felülettel készülnek. A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer jelenti, 9,2” képátlójú kijelzővel, és opcionálisan választható WiFi-modullal. Opcióként az automatikus segélyhívás funkciója (eCall) is megrendelhető. A Skoda Connect mobil online szolgáltatásai a modern infotainment-rendszerek ideális kiegészítői. A navigációs, információs, szórakoztató és vezetői segédrendszerek terén egyaránt mércéül szolgálnak és akár az otthoni számítógépről is konfigurálhatók.

Vezetői segédrendszerek

Ugyancsak új mércét állít az alsó-középkategóriában a Skoda Octavia Scout vezetői segédrendszereinek széles palettája. Az újdonságok között említhető az utánfutóval végzett manőverezést segítő vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Detect), valamint a parkolóhelyről kiálláskor az oldalról és hátulról érkező kiállási asszisztens (Rear Traffic Alert). Az proaktív utasvédelmi asszisztensrendszer (Crew Protect Assist) balesetveszély esetén automatikusan zárja az ablakokat és a tolótetőt, illetve előfeszíti a vezető és az első utas biztonsági övét, emellett a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és prediktív gyalogosvédelemmel (Predictive Pedestrian Protection) kiegészített Front Assist technikájával is együttműködik. A fejlett rendszerek kínálatát a parkolási asszisztens (Park Assist) bővíti tovább.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: