A mindössze kétszáz darabban készülő BMW M4 DTM Champion Edition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)* a sorozatgyártásban kínált BMW M3/M4 sportautó-pároshoz képest 51 kW-tal / 69 lóerővel megnövelt maximális teljesítményt és 50 Nm-rel nagyobb csúcsnyomatékot kínál. A BMW M divízió és a BMW Motorsport a 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény és a 600 Nm csúcsnyomaték mellett a versenypályán kifejlesztett sportkupét a legkorszerűbb motorsport-technológiai hajtáslánc-elemekkel és futómű-alkatrészekkel szereli fel, hogy a kivételes négykerekű a Német Túraautó Bajnokság futamain rajthoz álló versenyautók letaglózó menetteljesítményével és dinamikájával ajándékozza meg a rajongókat.
„Gratulálunk Marco Wittmann-nak, a BMW RMG csapatnak és a BMW Motorsport teljes családjának! Nagy örömmel jelentjük be a BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadást, amellyel Marco 2016-os DTM-bajnoki címe előtt tisztelgünk. Soha eddig egyetlen limitált szériánk sem kapcsolódott ennyire szorosan a motorsportban használt technológiákhoz” – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke.
Menetteljesítmény szempontjából a BMW M4 DTM Champion Edition kivételesen rendhagyó tulajdonságaival nyűgözi le a bajor gyártó rajongóit: álló helyzetből például mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 305 km/óra. Eme látványos teljesítményhez nagymértékben hozzájárul a BMW M4 GTS soros hathengeres benzinmotorjában alkalmazott innovatív vízbefecskendező rendszer is, amely azon túl, hogy az égéstér hűtésével jelentősen kitolja a motortechnológia hőterhelhetőségének határértékét, 16 százalékkal növeli az erőforrás maximális teljesítményét a sorozatgyártású modellekhez képest.
Jellegzetes karosszéria-kialakítás a DTM-versenyautók örökségeként
A BMW M4 DTM Champion Edition különleges kiadás mindegyik példánya Alpine White alpesi fehér fényezéssel gurul le a gyártósorról. A karosszéria dizájn-fóliázása már első ránézésre is a BMW Motorsport DTM-versenyautóit tükrözi, hogy még tovább nyomatékosítsa a kétszáz darabos limitált széria és a világ legnépszerűbb túraautó-bajnoksága közötti rendkívül szoros rokonságot, miközben a versenyautók jellegzetes kialakítását szénszálból készült légterelő elemek idézik. Ilyen többek között az első lökhárító alsó része, az első kerékívek elé helyezett két-két légterelő lap, a külső visszapillantó-házak, az oldalsó küszöbtoldatok, a hátsó diffúzor, valamint a csomagtartóra szerelt nagyméretű légterelő szárny is.
Végletekig lecsupaszított utastér a színtiszta motorsport-élményért
A kétüléses BMW M4 DTM Champion Edition limitált szériában a vezető és utasa egyaránt szénszálból készült BMW M kagylóülésben foglalhat helyet, amelyet az Alcantara és a Merino bőrkárpitozás exkluzív kettősével vontak be a készítők. Az utastér nagy részében prémium minőségű Alcantara borítás dominál, ahogyan a szürke „12-órás” varrással ellátott BMW M sportkormány esetében is. Az első ülések mögött fehér bukókeret helyettesíti a hátsó üléssort.
A menetkomfortról és a biztonságról azonban már korántsem ilyen minimalista stílusban gondoskodtak a tervezők: a BMW Professional navigációs rendszer, a légkondicionáló és az elvakítás-mentes BMW Selective Beam távolságifény-asszisztenssel felszerelt adaptív LED fényszóró-pár mellett a bajor gyártó OLED-technológiás hátsó lámpákkal, első és hátsó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), valamint automatikusan elsötétedő külső és belső visszapillantókkal felszerelve kínálja a kétszáz darabos limitált szériát.
Széleskörű járműtechnológiai finomhangolás a még intenzívebb vezetési élményért
A sorozatgyártásban kínált BMW M3/M4 sportmodell-pároshoz viszonyítva a BMW M4 DTM Champion Edition limitált széria nem csupán megnövelt teljesítményével, de még tovább optimalizált menetdinamikájával és kezelhetőségével varázsolja el a bajor gyártó rajongóit. Mindez javarészt a könnyűszerkezetes járműépítési alapelvek még átfogóbb alkalmazásának köszönhető, a sorozatgyártásban kínált, szénszálból és szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemeken túl ezúttal ugyanis a tetőt, a motorháztetőt, a hátsó diffúzort és a műszerfal tartókonzoljait is szénszál-erősítésű műanyagból formázták meg a tervezők. A dupla ikervégződésű sport kipufogórendszer két hátsó dobja mindemellett ultrakönnyű titánból készült.
A tökéletes útkapcsolatról az elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok gondoskodnak, amelyeket kifejezetten a versenypályás igénybevétel követelményei szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A nagyteljesítményű gumiabroncsok Orbit Grey matt aszfaltszürke árnyalatú, 666 M küllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsákon feszülnek, amelyek mögött fáradásmentes, versenypályára edzett BMW M karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik a minden vezetési szituációban lebilincselő, intenzív lassulásról – még a legkeményebb igénybevétel esetén is. A mechanikusan állítható háromutas lengéscsillapítók rugózási tartománya és keménysége ráadásul igen széles beállítási tartományban személyre szabható, hogy a BMW ügyfele minden versenypályás vezetés előtt a saját ízlése szerint hangolhassa át a sportmodell karakterisztikáját.
A BMW M4 DTM Champion Edition limitált szériából mindössze kétszáz darab készül és (elsősorban Németországra érvényes) 148 500 eurós alapáron már világszerte elérhető.
*Az üzemanyag-fogyasztási értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.