DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Mercedes-Benz C 250 Coupé

Az S-osztály Coupé stílusát idéző forma nagyszerűen áll a Mercedes-Benz középkategóriásának. A C-osztály kétajtós kivitele turbós benzinmotorjával, légrugózásával és elképesztően gazdag felszereltségével ideális túrakocsi.

Sikeres korszakát éli a Mercedes-Benz, hiszen egyre-másra mutatják be újabb modelljeiket, amelyek közül a középkategóriás kupé az egyik legfrissebb. A C-osztálynak nem ez az első kupéváltozata, de a két generációval ezelőtti Sportcoupé inkább egy kompakt modellt pótolt a márka kínálatában, a most leváltott Coupé kimért stílusa pedig nem jött be mindenkinek. A stuttgartiak új formai irányzata azonban igazi telitalálat, a limuzintól a szabadidő-terepjárókon át a sportautókig mindegyik típusnak kimondottan jól áll, ezért sejteni lehetett, hogy az új C-osztály kupéváltozata is helyből felülmúlja majd elődjét.

menetproba-mercedes-c-250-coupe-01



Sportosan elegáns forma

Elég csak rápillantani, hogy levegyen a lábunkról: az új C-osztály Coupé fantasztikusan jól néz ki. Szemből szinte megegyezik a limuzinnal, de az új Coupé ezúttal nem csupán egy kétajtós C-osztály, hanem formailag is önálló alkotás. Hosszú motorházfedelével, markáns törésvonalaival, lágyan ívelő, mégis erőteljes vonalaival a karcsú karosszéria egyszerre elegáns és sportos. Az egy vonallal megrajzolt tetőívet a krómkeretes oldalablakok hangsúlyozzák, a csomagtér-fedélből formázott légterelőt pedig kecses hátsó lámpák egészítik ki. Stílusa az S-osztály Coupét és az AMG GT-t juttatja eszünkbe, nem csak nekünk, hanem ismerőseinknek is, akik rendre feljebb pozícionálták az autót. Pedig a C-osztály Coupé méretei nem túlzók, a középkategóriás modell 4,69 méteres hossza pontosan megegyezik a limuzinéval. Ezzel az Audi A5 és a BMW 4-es Coupé közvetlen konkurensének számít, de stílusa markánsan különbözik tőlük, és tulajdonképpen ez az egyik legfőbb vonzereje. Megjelenése különösen ebben a vörös színben igéző, az AMG csomag nagyobb légbeömlős lökhárítója és gyémántmintás hűtőmaszkja valósággal vonzza a tekinteteket.

Két személyre szabott belső

Belül is kimondottan látványos a C-osztály Coupé, pedig a műszerfalát szinte változtatás nélkül vették át a limuzinból. De a műszerek, a széles középkonzol és a kerek szellőzőnyílások is az AMG GT-t idézik fel, a sportos hangulatot pedig az alul kiegyenesített kormánykerék, a fémpedálok és a hangsúlyos formázású ülések is fokozzák. Elegáns megoldás a keret nélküli oldalablak, és az is, ahogyan beszállás után elektromosan a kezünkbe nyújtja a biztonsági övet az autó. Remek a feszes tömésű első ülések formázása, még a kihúzható combtámasz is elektromosan állítható, méghozzá az ajtón lévő gombokkal, akárcsak a nagy Mercedeseken. Mivel a márka szokása szerint a váltókar a kormánykerékre került, a helyén fedeles tárolót alakítottak ki, de öblös a könyöklő alatti rekesz is. Szépek az anyagok, megfelelő a minőségérzet, és a részletekre is figyeltek: minden pakolóhely alján ott a burkolat, hogy ne zörögjenek a bele tett holmik.

Két személynek tökéletesen megfelelő a helykínálat, de a Coupé négyüléses: az első ülések előrecsúsztatásával foglalhat helyet hátul két utas, akik külön szellőzőnyílást és pohártartót is kapnak. A fejtér a lejtős tető miatt korlátozott, és az elődénél nyolc centivel nagyobb tengelytáv ellenére a térdeknek sem marad sok hely, ezért érdemes inkább 2+2 személyesként tekinteni a kupéra, amivel időnként hazavihetjük a barátainkat. Két főnek pedig tökéletesen elég a 400 literes csomagtartó, még ha az kisebb a limuzinénál és az elődénél is. A fedele elektromosan nyitható és csukható, zsanérjai rejtve futnak, padlója alatt pótkerék híján további rekeszeket és ötletes kosarat találunk, a hátsó üléstámlák pedig hátulról is előredönthetők, így a túrakocsi-kategóriában elvárható praktikusságot bőven hozza az autó.

menetproba-mercedes-c-250-coupe-10

Légrugón is inkább feszes

A csábító forma sportos menetteljesítményeket sejtet, és bár a tesztelt C 250 Coupé kétliterese még bőven nem a kínálat teteje, már ez is minden igényünket kielégítheti. A kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorközépső, 211 lóerős kiviteléről van szó, amelyhez szériaként adják a hétfokozatú automata sebességváltót. Sportkupéhoz nem hangzik soknak a bő kétszáz lóerő, de a C 250 Coupé így is sok mindenre képes: hét másodperc alatt futja a százas sprintet, a végsebessége pedig eléri a 250 km/órát. A nagyszilárdságú acélok alkalmazásával merevebb lett a karosszéria, a könnyűfémből készült első sárvédőknek, motorháztetőnek és csomagtér-fedélnek köszönhetően pedig elődjénél kevesebbet nyom a mérlegen az új modell, amely menet közben sem érződik nehéznek. Direkt, a végállások közt két és felet forduló kormányával, elöl-hátul többlengőkaros felfüggesztésével agilis, a viselkedését pedig tovább alakíthatjuk a Dynamic Select kapcsolóval. Az Eco, Comfort, Sport és Sport+ üzemmódok mellett egy Individual is rendelkezésünkre áll, ahol külön állíthatjuk a hajtáslánc, a kormányzás és a futómű beállításait. Az utóbbi hatása pedig valóban érezhető, a tesztautót ugyanis a kategóriában egyedülálló módon légrugózással szerelték. A hangolása még ezzel együtt is inkább feszes, az úthullámokon ugyan szépen rugózik, de az úthibákon üt, ami a peres, defekttűrő abroncsok számlájára is írható. Éppen ezért sima burkolatú, kanyargós országúton a legjobb vezetni a C 250 Coupét, ahol elképesztően stabil az útfekvése. Gyorsításkor azonban inkább nyers, mintsem izgalmas a hangja, ráadásul a négyhengerest jól érezhető rezgéssel indítja újra a start-stop. A legjobb formáját nyugodt tempóban hozza, amikor a menetzaj mellett a fogyasztása is egészen kedvező, különösen országúton, ahol hat liter körüli értéket mértünk, míg városban inkább kilenc liter fogy száz kilométeren.

menetproba-mercedes-c-250-coupe-07

Felsőkategóriás felszereltség

Az S-osztály kupéját idéző forma láttán ismerőseink jóval drágábbnak gondolták az autót, pedig a 156 lóerős 1,6-ossal éppen tízmillió forint felett indul, a tesztelt motorral és váltóval pedig 12,8 milliónál kezdődik az alapára. Ezt az extrákkal közel a duplájára, 22 millió forintra növelték, igaz, ennyi pénzért olyan felszereltséget kapunk, amely még egy kategóriával feljebb is elismerésre méltó lenne. A panorámatetővel és szellőztetett bőrülésekkel ellátott utastérben a forgókapcsolóval és érintőpaddal is kezelhető infotainment rendszeren navigációt, tévét vagy DVD-t tudunk nézni, hallgathatjuk a lenyűgöző hangzású Burmeister hifit, de fedélzeti wifi is van az autóban. És akkor még nem beszéltünk a vezetéssegítőkről, amelyben a Mercedes-Benz mindig is élen járt: széria a ráfutásgátló és az éberségfigyelő, de sávtartó és távolságtartó rendszerek is elérhetők. Ha kell, araszol helyettünk a dugóban, vagy önállóan parkol, de ebben a felülnézeti képet adó kamerával is tud segíteni. A C-osztály Coupé ezzel újabb jellemzőkkel gazdagítja a márkáról alkotott képet, a biztonság és kényelem mellé a vezetés élménye és nem utolsósorban csábítóan stílusos forma is társul. Aki pedig ennél is többre vágyik, annak jó hír, hogy hamarosan vászontetős kabrióként is érkezik a C-osztály.

Műszaki adatok

Mercedes-Benz C 250 Coupé

Motor: négyhengeres, turbós benzines

Hengerűrtartalom: 1991 cm3

Teljesítmény: 211 LE 5500/min

Nyomaték: 350 Nm 1200–4000/min

Hajtás: hátsókerék-hajtás

Sebességváltó:  hétfokozatú automata

Hossz/szél./mag.: 4686/1810/1400 mm

Tengelytáv: 2840 mm

Nyomtáv elöl/hátul: 1563/1546 mm

Saját/össztömeg: 1440/2020 kg

Csomagtartó: 400 l

Üzemanyagtartály: 66 l

Gumiabroncs: 225/40 R19

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás (0–100 km/h): 6,8 s

Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 6,9/4,5/5,4 l/100 km

CO2-kibocsátás: 125 g/km

Garancia: 4 év vagy 120 ezer km

Alapár: 12 784 000 Ft

A tesztelt modell ára: 22 173 000 Ft

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: