Aki véletlenül nem ismerné az MX5, Miata, Eunos roadster néven 1989-től forgalomban levő kétülésest, annak pár szóban a típusról. Az MX5 mindenféle rekordot megdöntött a műfajában és már jó ideje legendás négykerekű. A negyedik generációs modell tavaly került a vásárlókhoz, tehát itt már be lett vetve a Skyactive rendszer, ami nagyon leegyszerűsítve a könnyű karosszéria és az alig fogyasztó motor párosát jelenti. Ehhez jött a lónak és lovasának harmóniában létének a filozófiája és a Mazdánál most uralkodó formanyelv. Ezeknek a keveréknek a terméke az MX5, amely mellett elég nehéz elmenni érzelmek nélkül, és még nem volt vezetve a kicsike!
A jelző nem véletlen, mert 122 cm az autó magassága, a hossza pedig négy méteren belül van. Tehát az MX5 a Peugeot 208-nál valamivel rövidebb, lapos autó. Aki esetleg az íróasztal mellől álmodozik a nyitott gépről, az nézze meg személyesen: 180 cm fölött és ez alatt korpulens alkattal (testesen, kövéren) szűk és kényelmetlen az autó. Ez mellett a billegős rugózást, a minimális utastérbeli tárolóhelyet és a kicsi csomagtartót lehet felhozni kritikaként. (Az utóbbi kettő, tipikus roadster probléma.)
A tervezők mindenhol jól teljesítő autót varázsoltak az 1500 köbcentis motorral szerelt, 975 kilós MX5-ből. Lassú tempójú erdőben suhanáskor és hétezres fordulat fölött járó motorral való száguldásban is helyt áll, hogy csak a két végletet említsük. A tető egy kézmozdulattal hátra húzható, így gyorsan élvezhetővé válik a napsütés és a jó levegő. A váltó kapcsolhatóságáról ódákat lehet zengeni. Ha valaki kihasználja a hátsóhajtás legfőbb előnyét, hogy az autó kis ügyeskedéssel - biztonságos körülmények között - keresztbe tehető, az még Ken Blocknak is képzelheti magát. A „legszörnyűbb” az egészben, hogy a „kínzások”, ellenére a fogyasztás a földön maradt, a teszt átlaga 7,2 liter lett.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 3915/1735/1225 mm
Motor: 1496 cm3, 131 LE/ 7000, 150 Nm/4800
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,3 s
Ár: 7 676 800 Ft (Alapár: 6 399 900 Ft)
Tesztautó: Mazda Motor Hungary Kft.