Megszületett a Red Bull és az Aston Martin együttműködésének első kézzel fogható darabja: az AM-RB 001-esről a brit autógyártó gaydoni főhadiszállásán rántották le a leplet, melyet a következő mondattal jellemeztek: a gép „radikális aerodinamikával rendelkezik, utcai autóknál példátlan mértékű leszorítóerővel.” A modell teljes technikai jellemzőinek közzététele még várat magára, az azonban tény, hogy egy V12-es szívómotor hajtja majd meg, kilogrammonként egy lóerőnyi teljesítményt produkálva.
Az Aston Martin 99 darabot tervez gyártani a modellből, melynek ára 2-3 millió font közötti összegre, azaz kb. egy milliárd forintra rúg majd autónként. „Régóta vágytam már arra, hogy utcai autót tervezzek” - idézte Adrian Neweyt a Motorsport.com, aki a Marek Reichmannal, az AM kreatív igazgatójával álmodta meg az AM-RB 001-est. „A Red Bull Advanced Technologies létrehozásával közelebb kerültem az álmomhoz, de mindig is úgy gondoltam, hogy együtt kell működnünk egy autógyártóval. Az Aston Martin pedig a toplistám élén állt.”
„A Red Bull és az Aston Martin közötti együtműködés egyértelmű. A Red Bull kezelni tudja a teljesítménnyel kapcsolatos teendőket, az Aston Martin pedig gyönyörű, gyors és kényelmes GT-autókat gyárt, amely nagy előny volt a projektben. Mindig is azt akartam, hogy az AM-RB 001 valódi utcai autó legyen, de lehengerlő teljesítménnyel rendelkezzen a pályán - így a gépnek valójában kétféle karakterrel kell rendelkeznie” - mondta Newey.
„Ez a titok, amellyel fel akarjuk ruházni az autót. A technológiával, amely lehetővé teszi, hogy kényelmes és kezelhető legyen, de mérhetetlen lehetőségekkel” - tette hozzá a brit szakember. Az autót teljes valójában 2018-ban mutatják majd be, ekkor már a valódi, nem pedig a mostani kódnevével, miután 2017-ben elvégezték vele a megfelelő és szükséges mennyiségű teszttel. Az Aston tervei között szerepel egy csak versenypályás használatra szánt modell gyártásai is, amivel az LMP1-es autók teljesítményét célozzák meg.