Természetesnek vennénk, hogy júniusban már minden autón nyári gumit találunk, a valóság ezzel szemben az, hogy sokan még ilyenkor is a téli abroncsaikat használják. Ez azért rendkívül balesetveszélyes, mert magas hőmérsékleten akár 15 százalékkal is megnőhet a fékút, és jelentősen romlik a gépkocsi kormányozhatósága. Ráadásul a pénztárcánkat sem kíméljük vele, hiszen egyrészt hamarabb elkopnak az abroncsok, másrészt akár 10-15 százalékkal is megnövekedhet az üzemanyag-fogyasztás.
Kerüljük a hirtelen manővereket
A nyári gumikat is megviseli ugyan a hőség, ezeket viszont kifejezetten magas hőmérsékletű használatra tervezték, így jobban bírják a kánikulát. Ettől függetlenül érdemes kerülni a hirtelen indításokat és fékezéseket, valamint nem túllépni a megengedett sebességet, mert a nagy melegben növekszik a belső nyomás, ami növeli egy esetleges külső behatás (kátyú, kő, járda, stb.) miatti defekt kockázatát.
„Fokozottan figyeljünk arra, hogy az abroncsokban tartsuk a gyártók által előírt nyomást, és mindig úgynevezett „hideg”, vagyis normál hőmérsékleten ellenőrizzük azokat, pl. reggel, indulás után az első útba eső benzinkúton. A vakáció előtti napon érdemes begurulni egy gumishoz, ahol pár perc alatt beállítják a nyomást, ellenőrzik a gumik állapotát, beleértve a pótkereket is. Ha autónkhoz nem adtak pótkereket, akkor ellenőrizzük, ellenőriztessük a javítókészlet állapotát, működését is. Egy hosszabb utazásnál a több utas és a csomagok extra terhelést jelentenek, így ehhez mérten kell beállítani a nyomást is. Parkolásnál igyekezzünk olyan helyre állni, ahol nincs közvetlen napfénynek kitéve az abroncs, vagy ha erre nincs lehetőség, akkor időnként forduljunk úgy az autóval, hogy felváltva érje a napsütés mind a két oldalt” – tanácsolja Bakonyi Tamás, az Apollo Vredestein Kft. ügyvezető igazgatója.
„A korszerű nyári gumik, mint például az Apollo Alnac 4G vagy a Vredestein Ultrac Satin már tartalmaznak olyan modern anyagokat, amelyek jobban védik az erős napfénytől és az ózontól az abroncsot, valamint lassítják a gumi öregedését. Az új Vredestein Ultrac Satin esetében, amelyet nagy teljesítményű autókhoz terveztek, a futófelület anyagában és a gumik szerkezetében 5 olyan kiváló energiahatékonyságú összetevő található, amely jelentősen javítja a hőtűrést, a gördülési ellenállást, a tapadást és ezáltal csökkenti a defekt veszélyét” – tette hozzá a szakember.