Június 18-19-én a Ford látványos diadalt aratott a Le Mans 24 órás futamon, és a 66. rajtszámú Ford GT versenygép most a Goodwood Hegyi Futamon áll rajthoz, volánja mögött a Ford Chip Ganassi Racing versenyzőivel: a futamgyőztes 68. rajtszámú autó egyik pilótájával, Dirk Müllerrel és a Marino Franchittivel.
A 68. rajtszámú Ford Chip Ganassi Racing Ford GT győzött 2016-ban Le Mans-ban az LM GTE Pro géposztályban, pontosan 50 évvel azután, hogy a Ford történelmi hármas befutóval nyűgözte le a nézőket a kultikus hosszú távú verseny 1966-os futamán. A 69. rajtszámú Ford GT a harmadik helyen végzett, míg a 66. és 67. rajtszámú gépek a negyedik, illetve kilencedik helyen értek célba.
“Az elmúlt hétvégén a Ford GT újra történelmet írt, győzelmet aratva a Le Mans 24 órás futamon – lenyűgöző bizonyítékaként a teljesítmény és az innováció iránti szenvedélyes elkötelezettségünknek,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Ezen a hétvégén pedig már Goodwoodban vagyunk, ami tökéletes helyszín a Ford Performance teljes termékkínálatának bemutatására, hogy az új Fiesta ST200 vagy a Le Mans-győztes Ford GT versenyautó láttán sok más ember is osztozhasson e szenvedélyünkben.”
Goodwoodban a Ford-pilóták sorában feltűnik a rallycross-versenyző, internetes szupersztár és a Ford Focus RS fejlesztésében is részt vállaló Ken Block, aki 650 lóerős Ford Fiesta ST RX43 versenygépével vág neki a Hegyi Futamnak.
A világbajnok drift-sztár és profi szórakoztató Vaughn Gittin Jr. egy Ford Mustang RTR volánja mögött tűnik fel a Hegyi Futam 1,16 mérföldes (1,9 kilométeres) pályáján, majd pedig a versenypilóta Ben Collins (akit korábban a BBC “Top Gear” című műsorában láthattunk a “Stig” szerepében) mutatja be az új Ford F-150 Raptor, e könyörtelen, nagy teljesítményű off-road pickup tudását.
A Ford goodwoodi standjának alaptémája a teljesítmény; a látogatók megismerhetik a vadonatúj Focus RS modellt, amely tavaly ugyanitt, a Goodwood Festival of Speed alkalmával lépett először a brit nagyközönség elé; a Ford Mustang Fastback és Convertible változatait; a Focus ST-t; valamint a többszörös díjnyertes Fiesta ST-t és az új, 200 lóerős Fiesta ST200 modellt.
Ugyancsak itt látható a Ford Performance autóinak hangulatát idéző új Ford ST-Line termékcsalád is, vagyis a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line és a most bemutatkozó, új Mondeo ST-Line.
A Ford GT Le Mans versenyautó
A Ford idén a Ford Chip Ganassi Racing csapat két Ford GT-jével indul a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, és két másikkal az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon. A 2016-os Le Mans 24 órás futamon mind a négy Ford GT rajthoz állt, hogy megszerezzék a győzelmet a GTE Pro géposztályban.
A 68. rajtszámú Ford GT június 19-én, szombaton három órakor elsőként száguldott át a Le Mans-i célvonalon, miután gigászi küzdelmet vívott a 82. rajtszámú Ferrarival, újra felszítva ezzel a két autógyártó között 50 éve dúló vetélkedést. A 68. számú Ford GT-nek a verseny 20. órájában sikerült először átvennie a vezetést.
A futam során a 66. rajtszámú Ford GT hozta a legjobb eredményt, ám egy apró elektromos hiba miatt megtört a lendület – de az autó legénysége hamarosan kiköszörülheti a csorbát a 2016-os FIA Hosszútávú Világbajnokság következő, július 24-i futamán, a Németországban megrendezett Nürburgring 6 órás versenyen.
Mind a négy Ford Chip Ganassi Racing Ford GT kis tömegű karbon/alumínium futóművel és karbonszálas karosszériával készült, s az autókat kettős turbótöltésű EcoBoost V6-os motor hajtja, amelynek teljesítménye 500 lóerő, forgatónyomatéka pedig 500 Nm.
A Ford GT versenyautó az új Ford GT szupersportkocsira – minden idők legmodernebb sorozatgyártású Fordjára – épül, ami valóságos tárháza a vállalat legújabb fejlesztéseinek az EcoBoost technológia, az aerodinamika és a tömegcsökkentés területén.
Ken Block autója, a Fiesta ST RX43
A Ford Fiesta ST RX43 az év elején mutatkozott be Block internetes Gymkhana video-sorozatának nyolcadik részében, amit eddig több mint 300 millió rajongó nézett meg.
Block gépét, a Fiesta ST RX43-ast arra tervezték, hogy álló helyből 1,8 másodperc alatt katapultáljon 97 km/órás sebességre; ehhez alaposan fel kellett tuningolni a 2,0 literes EcoBoost motort, ami így 650 lóerős teljesítményt és 900 Nm forgatónyomatékot képes leadni.
Ready to Rock Mustang
A kompresszoros töltésű, 735 lóerős V8-as motorral hajtott Ford Mustang RTR (Ready to Rock) ötlete a világbajnok drifter Vaughn Gittin Jr. agyából pattant ki.
A Ford Mustang RTR számos módosítása közül mindenképpen figyelmet érdemel a leültetett, állítható futómű, a merevebb stabilizátorok, a “hópehely” mintázatú könnyűfém keréktárcsák és az agresszív karosszériaelemek: a látványos, ezüstszínű légbeömlők, az új első spoiler, az oldalsó légterelő szoknyák, a hátsó diffúzor, valamint a magasabbra épített hátsó légterelő szárny.
Merész, vad és szórakoztató: az F-150 Raptor kivillantja a fogait
A korábbi “Stig”, vagyis Ben Collins vezeti a Hegyi Futamon a vadonatúj Ford F-150 Raptort, amelynek rendkívül szilárd karosszériája a hadseregben is használatos alumíniumból készült, így a jármű tömege majdnem negyed tonnával alacsonyabb, mint elődjéé volt.
Az F-150 Raptort egy vadonatúj, második generációs 3,5 literes EcoBoost benzinmotor hajtja; a futómű nagy szilárdságú acélból készül, és a hosszú rugóutak mozgását FOX Racing Shox lengéscsillapítók szabályozzák. A 10 fokozatú automata sebességváltó és az innovatív terepvezérlő rendszer segítségével az autós különféle üzemmódok közül választva a mindenkori terepviszonyok szerint (havas, sáros, homokos stb. környezethez) optimalizálhatja a jármű menetdinamikáját.
A Ford Performance F-150 Raptor gépét Goodwoodban ugyanaz a festés díszíti, mint a Sivatag Legjobbja nevű új off-road futamsorozatra tervezett F‑150 Raptor versenygépet
Izgalmas programok a Ford standján
A Ford Performance 10 méter magas, háromszintes standjáról lenyűgöző kilátás nyílik a Goodwood Fesztiválra, és a látogatók a két felső szinten felállított távcsöveken keresztül követhetik nyomon az eseményeket.
A vendégek kipróbálhatják a Lépés izgalmát is, ami arra csábítja őket, hogy 4,5 méter magasról ugorjanak le egy légzsákra. A nézőket parkour-atléták is szórakoztatják, akik naponta nyolcszor mutatják be műsorukat egy 9 méteres platformon, gyönyörűen koreografált zuhanásokkal, pörgésekkel és szaltókkal nyűgözve le a látogatókat.
A stand másik részén rendezik meg a népszerű Adrenalin Sétát, ahol a nézelődők egy felfüggesztett üvegpadló révén tényleg minden lehetséges szögből megcsodálhatják a 66. rajtszámú Le Mans Ford GT versenyautót.
A standon Ken Block 2016-os Ford Focus RS RX gépe is látható lesz, amely a FIA Rallycross Bajnokságban versenyez.
A Ford és a Team Sky elit kerékpárcsapat együttműködésének jegyében a Ford megrendezi a Team Sky Skills Trackstand Versenyt, ahol minden azon múlik, hogy ki milyen sokáig képes egy helyben egyensúlyozni egy kerékpárral.