A sorozatot a 2014-es siker inspirálta, mikor is a Civic Type R minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó által futott körét teljesítette a Nürburgring Nordschleifén.
Elsőként egy esős, áprilisi napon, Silverstone-ban állt rajthoz a modell, hogy a Brit GP otthonában mutassa meg mire képes. Volánjánál Matt Neal, a Brit Túraautó-bajnokság háromszoros bajnoka foglalt helyet, aki 2 perc 44,45 másodperc alatt ért körbe a legendás aszfaltcsíkon. Ez az időjárási viszonyokat figyelembe véve remek időnek számít, Matt Neal és csapata azonban nem volt elégedett, s a hó végén visszatért, hogy szárazon is meghódítsa a pályát. Ezúttal 2 perc 31,85 másodpercet értek el, így minden korábbi fronthajtású időeredményt megdöntöttek.
Ezt követően a belga Spa-Francorchamps kanyarjait hódította meg a Civic Type R, a kormányt pedig a Honda Racing újonca, Rob Huff forgatta sikeresen. A május eleji megmérettetésen elképesztő, 2 perc 56,91 másodperces időt futott a brit pilóta.
Innen Olaszországba, pontosabban Monzába vezetett az út, ahol Michelisz Norbert villanthatta meg tehetségét - honfitársunk 2 perc 15,16 másodperc alatt kergette végig a Honda Civic Type R-t a történelmi parabolikán.
A stafétát Tiago Monteiro vette volna át, hogy hazai pályán, Estorilban bizonyítsa a Civic Type R képességeit, de a WTCC német futamán balesetet szenvedett. Helyére a portugál versenyző, Bruno Correia érkezett, akit többek között a WTCC biztonsági autójának vezetőjeként is ismerhetünk. Az ifjú tehetség csupán egy napot ment a Civic Type R-rel, ez azonban nem zavarta a rekorddöntésben - 2 perc 4,03 másodperc alatt jutott el a rajttól a célig.
A végállomás nem más, mint Magyarország volt, hazánkba június 6-án érkezett a Honda csapata. Itt természetesen megint Michelisz Norbert jutott szerephez, már csak azért is, mert 2015-ben, a Zengő Motorsport színeiben már győzedelmeskedett a Hungaroringen. Norbi két napot töltött el Mogyoródon, s addig nyüstölte a Type R-t, míg sikerült 2 perc 10,85 másodperc alatt körbeérnie, egyúttal beállítania az ötödik kiemelkedő időeredményt.
Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ez a különleges rekordsorozat végleg bebiztosította a Civic Type R pozícióját a teljesítményorientált elsőkerék-hajtású modellek kategóriájában. A tervezőcsapat tagjai és versenyzőink remek munkát végeztek, hála nekik a Civic Type R valóban nem más, mint egy utcai versenyautó”.