DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - Mitsubishi L200 2,4 Dintense Plus

Az autóipart érintő változások nem hagyták érintetlenül a kisteherautók szegmensét sem, ahol a Mitsubishi egyik sikertípusát, az L200-ast újította meg, személyautós elvárásokat is figyelembe véve.

Nem véletlen, hogy annyi energiát ölt a Mitsubishi a legújabb L200 tervezésébe: a kifutó modellből kilenc év alatt 1,3 millió darab kelt el, és ezt túl akarják szárnyalni. Ezért teljesen új az alumínium blokkos motor, a váltók is friss fejlesztések, a karosszériában és az alvázban rengeteg nagy-szilárdságú könnyű acélt használtak. Ezen felül sok helyre építettek be hangszigetelő anyagokat. A végeredmény a személyautókat megközelítő komfort, 8,5 literes fogyasztási átlag, kulturált, csendes belső, jó megjelenésű, a kategória legkisebb légellenállású karosszériája (Cd 0,40). A fejlesztések az elektronika terén is tetten érhetők.

A hajtásrendszernél már nem kell karokkal kapcsolni a négykerék-hajtást, a kö- zépső és a hátsó differenciál zárását, ezt a régimódi megoldást egy forgókapcsolóval helyettesítették. Felszerelték az autót emelkedőn elindulást segítővel, de a sávelhagyás jelző is jól működik és könnyen kikapcsolható. A menetstabilizáló szériafelszerelés, amit megtoldottak az utánfutós kiegészítővel. A motornál pedig alkalmazták a stop-start rendszert. Az 1875 kilós karosszériát 10,4 másodperc alatt röpíti 100-ra a 181 lóerőt és 430 Nm-t tudó motor. A négyhengeressel kapcsolatban pozitív, hogy 2,4 literes a hengerűrtartalma, 1500-as fordulattól használható teljesítményt ad le. A hangja – a konstrukciónak és a jó hangszigetelésnek – köszönhetően 3000-től kezd hallatszódni a fülkében.

A váltó ügyes áttételezésének is köszönhető a jó fogyasztás, mert 90-es tempónál hatodikban 1500, ötödikben pedig 1800 a motor fordulata. Terepen keveset nyúztuk az L200-at, az öszszkerékhajtás kapcsolása és a középső differenciál zárásáig jutottunk el a sarasodásban, ilyenkor az irányíthatóság sokat javul. Kanyarokban az alaphelyzetben hátsóhajtású, alvá- zas, merev hátsótengelyes autóval érdemes óvatosnak lenni, a merészebb műveleteket az autó hátuljának finom elindulása és a menetstabilizáló ikonjának a felvillanása jelzi.

Az utastér a japán autós standardokat hozza, első pillantásra puhának kinéző műszerfal borítás kemény, a kinézete viszont jó. A központi kijelzőn áldás a tolató radar képe (5,2 méteres hossz…), a bluetooth-os telefon kihangosítás és a zenelejátszás remekül működik. A rakodótérben négy rögzítőgyűrű található, a felhajtott raktér hátsóajtón át könnyű fellépni a platóra, mert a lökhárítóban két fellépő is található. A plató belseje 1470 mm széles, 1520 mm hosszú és 475 mm magas, az autó terhelhetősége 1030 kg.

MŰSZAKI ADATOK

Hossz/szél./mag.: 5205/1785/1775 mm

Motor: 2442 cm3, 181 LE/3500, 430 Nm/ 2500

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 mp

Ár: 6 640 000 Ft +Áfa /8 432 800 Ft

Alapár: 5 190 000 Ft +Áfa/6 591 300 Ft

Tesztautó: MMM Import Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: