A Renault-nak nagyon igyekeznie kellett, mert most komolyan megcélozták a céges eladásokat, ahol éllovas a Ford Mondeo, a japán sláger a Mazda 6 és még nem is említettük a kategória etalonját, a VW Passatot, amihez mindent mérnek. Az F1-ben is szerepet kapott gyártó új arculata a friss Mégane-on mutatkozott be, ezt követi a Talisman, amely egyéni külsejével nagyon kitűnik a tömegből. A formáról annyit, hogy meglehetősen sok figyelmet kap az utcán, este pedig a ledes lámpák különösen egyedivé varázsolják.
Eszesen rakta össze a Talismant a Renault: a dögös formához csatlakozik a számtalan kényelmi felszerelés, jó adag csendesség és kényeztetés, hogy tudjuk, hogy francia autóban ülünk, méghozzá egy olyanban, ahol a minőségen is javítottak. A modell hozza a ma elvárt kötelezőket az elektronika és a balesetvédelem terén. Ezt megspékelték az extraként rendelhető négykerék-kormányzással (4Control). Amit kihagytak az a dizájnban időnként alkalmazott extremitás és a másik véglet is elmaradt: a Passat tervezők által művelt egyéniség, egyediség-kilúgozás.
A gyakorlatban ezek úgy néznek ki, hogy a franciás kényelem és a remek stílus megmaradt, amin kell még javítani, az a néhány helyen botladozó anyagválasztás. A vízválasztó pont a műszerfal középső része, ez alatt néhány helyen tapintható a spórolás az anyagoknál, kapcsoló elemeknél. A Tesla által divatba hozott, állított formátumú óriás középső kijelzőt tesztautónkban egy jóval kisebb váltotta, a gond a gyorsan ujjlenyomatossá váltó keret, ami nagyon látszódik.
Az előbbi leírt pár mondatban lehet összefoglalni a Talisman hibáit, a valamivel hat liter fölötti átlagot produkáló dízelmotor, a kezelőszervek hozzák a kategória elvárásait, mindez egyéni, látványos külsőbe és belsőbe csomagolva.
Műszaki adatok
Hossz/szél./mag.: 4849/1868/1463 mm
Motor: 1598 cm3, 130 LE/ 4000, 320 Nm/1750
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,4 s
Ár: 9 590 000 Ft (Alapár: 8 700 000 Ft)
Tesztautó: Renault Hungária Kft.