A kék ovál ügyesen játszik a rendelkezésre álló karosszériákkal és motorokkal. A kompakt osztályban ugyanis a Focus kínálja a legszélesebb sportos választékot. Elérhető az ST kombi és ötajtós verzióban, ha ez nem lenne elég, lehet választani a dízel és a benzin motorok között is.
A Focus ST mintapéldánya a pozicionálásnak, mert különálló egyéniség, a sportos külsejével, a jól oldaltartású Recaro sportüléseivel láthatóan kiemelkedik az átlagos társai közül, amihez hozzá jön a 250 lóerős motor. Az ST annyira nem erős és vagány, mint a 4x4-es hajtású RS, ami már 300 lóerő fölötti teljesítménnyel operál.
Így a Focus ST azok számára érdekes, akik szeretnének valamennyire kitűnni az átlagból, de nem minden áron és nem túlzottan. A megcélzott vevőkör szem előtt tartja az elfogadható fogyasztást, nem jár el pályanapokra, a kanyargós utakon viszont a kedvére élvezkedhet és ha kell siethet is: 248 km/h-ás végsebesség és 6,5 mp-es százra gyorsulás. Ezzel szinte le is tudtuk a tesztet, mert elmondtunk mindent az autóról.
A technika mai állását jól példázza az ST, 9,5 liter körüli átlaggal sikerült zárni a tesztet, amiben voltak bőven kanyarvadászatok és városok közötti közlekedés is. Ez azt jelenti, hogy voltak olyan szakaszok, ahol hét litert fogyasztott a 250 lóerős autó… Ez előtt a teljesítmény előtt kalapot kell emelni.
Pár dolog viszont azoknak kedvez, akik „élik” a sportos autókat, de ezek a tulajdonságok viszont az átlagos autós számára riasztólag hathatnak. A futómű keménysége tartozik ide, mivel nem állítható, így mindig a sportos beállítással közlekedünk, és ez a hazai utakon nagyon ráz. Hasonló a helyzet a motorhanggal is: az utastérben mesterségesen felerősített hang egy bizonyos idő után már idegesítő. Aki ezekkel a dolgokkal együtt tud élni és a fent említett elvárásai vannak egy autótól, az nagyon kedvelni fogja a Focus ST-t.
Műszaki adatok
Hossz/szél./mag.: 4360/1823/1484 mm
Motor: 1999 cm3, 250 LE/ 5500, 360 Nm/2000
Gyorsulás (0-100 km/h): 6,5 s
Ár: 10 586 000 Ft (Alapár: 8 350 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.