A független tesztelés, és a szigorú életciklus-elemzés bebizonyította, hogy a Shell Koncepcióautója 34%-kal kevesebb elsődleges energiát használ az egész életciklus során, mint egy átlagos nagy-britanniai városi autó. A Shell koncepcióautó megépítéséhez és működéséhez – egy átlagos, kisméretű családi autóval összehasonlítva – fele annyi összenergia szükséges, egy átlagos brit sportautóhoz viszonyítva pedig 69%-kal kevesebb.
A Shell koncepcióautója a Gordon Murray által megálmodott és 2010-ben gyártott T.25-ös autó teljes újragondolása, amelyhez - a minél jobb energiahatékonyság érdekében - a Shell fejlesztette ki a prototípus olajat. Az új autót a világ vezető jármű-, motor-, és kenőanyag-tervezői közösen fejlesztették, hogy mindhárom összetevő optimálisan működjön együtt. Ez a fajta hozzáállás egy olyan holisztikus megközelítést kíván az energiacsökkentés tekintetében, ami egyaránt nagy figyelmet szentel az alapanyag kiválasztásnak, az energiahatékonyságnak - a jelentős méretcsökkentésnek köszönhetően - és a jármű áramvonalasságának; és ami emellett a korszerű motortervezéssel és motorolajösszetétellel növeli az energiahatékonyságot annak érdekében, hogy mindez csökkentse az életciklus összenergiafogyasztását.
Az autó üzemanyag-fogyasztását számos járműtesztelési eljárással vizsgálták, mind álló helyzetben, mind városi vezetési módban. A mintavételes tesztelések során egy stabil 2,64 liter/100 km-es [38 km/liter] fogyasztást sikerült elérni 70 kilométeres óránkénti sebességgel. Ez kilométerenként 4,67 grammos CO2-javulást jelent az úgynevezett “új európai menetciklushoz” (New European Driving Cycle - NEDC) képest a legfejlettebb kenőanyagok használatának köszönhetően, és 5%-os fejlődést az üzemanyag-hatékonyságban a Nagy-Britanniában elérhető sztenderd kenőanyagokhoz képest.
Mark Gainsborough, a projekt gazda Shell nemzetközi kenőanyag üzletágának ügyvezető elnökhelyettese elmondta: ”Ez egy nagyon fontos mérföldkő a járműtervezésben. Nagyon büszke vagyok arra, amit a Shell kutatói és partnerei a Geo Technology-nál és a Gordon Murray Design-nál elértek. A projektből nyert tapasztalatok átformálhatják az energiahasználattal kapcsolatos eddigi hozzáállásunkat a közúti közlekedésben. Az energiafelhasználás és a klímaváltozás nagyon fontos társadalmi témák. Ez a projekt bizonyítja, hogy ha az elérhető legjobb technológiát használjuk, beleértve a legfejlettebb kenőanyag-tudományt, jelentős hatással lehetünk az energiahasználatra és csökkenthetjük a CO2-kibocsátást. Lenyűgöző a hatékonysági fejlődés, amely a motor és a motorolaj tervezésének összehangolásából ered, és ez megmutatja azt a hatalmas előnyt, amely a tervezők együttműködéséből eredhet. Arra is rávilágít, hogy milyen nagy szerepe lehet a kenőanyagoknak abban, hogy elérjük a CO2-kibocsátással kapcsolatos célkitűzéseinket.”
A Shell Koncepcióautóját függetlenül tesztelték egy Nagy-Britanniában minősített gépjárművizsgálati létesítményben, ahol számos más autóval együtt, azonos és összehasonlítható körülmények között vizsgálták az üzemanyag-hatékonyságot és CO2- kibocsátást. A hivatalos új európai menetciklus (NEDC) tesztelés során a Shell Koncepcióautója kevesebb CO2-t bocsátott ki, mint egy átlagos benzines városi autó (28%) és egy hibrid autó (32%).
Az autóhoz minden folyadékot a Shell biztosított, külön figyelmet fordítva a motorolaj megalkotására, hogy az megfelelően illeszkedjen és növelje az egész jármű hatékonyságát első sorban a súrlódás csökkentésével. A Shell kenőanyag-technológiai csapata a PurePlus technológiát tartalmazó Shell Helix Ultra prémium terméke alapján létrehozta a legfejlettebb technológiával készített motorolajat. Ezzel párhuzamosan a motorszakértő Osamu Goto csapata a Geo Technologynál optimalizálta a három tengelyes benzines motort számos belső alkatrész újratervezésével és optimalizálásával, amelyek szerepet játszhatnak a súrlódásban. Az új európai menetciklus hideg szakaszában ezek a folyadékok 7,1%kal csökkentették a CO2-kibocsátást, a kombinált ciklusban pedig 5,0%-kal a sztenderd, Nagy-Britanniában elérhető kenőanyagokhoz képest. Ez ismét megmutatta a közös motor- és kenőanyag-tervezésben rejlő értéket.
A Gordon Murray által szabadalmaztatott iStream platform alapján készült Shell Koncepcióautó radikálisan átalakítja ahogyan az autókat tervezik, fejlesztik és gyártják. A jármű ultrakönnyű csúcstechnológiával készül (csak 550 kg) és építése során olyan gondosan megválasztott anyagokat használtak, amelyek alacsony energiafelhasználás és CO2 kibocsátás mellett készülnek. Gordon Murray Forma 1-es tapasztalatainak felhasználásával fejlesztették az autót, különös tekintettel a törésbiztonságra és a könnyű vázra. Az autó számos elemét 3D nyomtatással állították elő, hogy felgyorsítsák a prototípus megépítését. Emellett az autó váza újrahasznosított szénszálas anyagból épült, ami az átlagos acélból készült jármű előállítási költségének negyedéből fedezhető, és amelynek köszönhetően szinte az egész autó újrahasznosítható az életciklus végén. Az autóval használhatjuk a kifejezetten erre az autóra módosított Shell Drive applikációt az okostelefonunkon. Az app segítségével grafikus megjelenítéssel, valós időben kaphatunk visszajelzést arról, hogy a vezetés hogyan befolyásolja az üzemanyag-felhasználást.
A külalakot tekintve a Shell Koncepcióautó új fejezetet nyit a „magas és keskeny” kialakításban, és a központi sportos vezetési pozícióval, valamint a két hátsó üléssel még izgalmasabbá teszi a vezetési élményt. A dizájn egy különösen új üléselrendezést eredményez, ami három személy szállítását teszi lehetővé az összetömörített külső ellenére, és ennek köszönheti fordulási körét is, ami kisebb, mint egy londoni taxié, így ideális városi vezetéshez.
Dr. Andrew Hepher, a Shell kenőanyag kutatási csapatának alelnöke szerint: “Habár a mi autónk kisebb, mégis tele van potenciállal. Szeretnénk felgyorsítani a párbeszédet arról, hogy hogyan tehető a közúti közlekedés energiahatékonyabbá, és ezáltal hogyan csökkenthető a széndioxid-kibocsátás. Alig várjuk, hogy az elkövetkezendő hetekben és hónapokban megoszthassuk a projekt kutatási tapasztalatait a motortervezőkkel, a járműgyártókkal, kutatókkal és más szakértőkkel az autóiparból.”