A tesztautónk elődjével kapcsolatban szinte mindenkinek volt véleménye, amelyek a nagyon ronda és a nagyon tetszik táborba sorolhatók. A feladat tehát adott volt, egy sokkal vonzóbb külsejű és belül lényegesen tágasabb, de tömegében nem növekedett autót kellett tervezni. Ez pár aprócska hibától eltekintve remekül sikerült.
A Mercedes új típuselnevezése még a tapasztalt kollégákon is kifog néha, bár ha megértjük a logikáját, akkor már nem okoz többé problémát. A minket érintő szekcióban (SUV) a GL előtag került az autók nevébe. Az utolsó betű pedig arra utal, hogy melyik osztály padlólemezére készült az autó, esetünkben a C osztályról van szó.
A modellváltás az utastéren is jól látható, érezhető, a modern környezet a nagy testvér GLE minőségének színvonalát tükrözi. Az okos tervezéssel a mérnököknek sikerült a csomagtér méretét, valamint a sík rakodófelületekkel a használati értékét is megnövelni. A hátsó üléspad 40/20/40 arányban ledönthető, a rakodótér 580 literes, ledöntött hátsó ülésekkel 1600 literre növelhető.
A C, E és S osztályból ismert szinte öszszes vezetési asszisztensrendszer elérhető az új GLC-hez. Az Intelligent Drive koncepció részeként ezek a rendszerek különböző érzékelőtechnológiák adatait összegezve működnek. Így a vezetőt segítő eszközökből gyakorlatilag a legjobbakat kaptuk.
A GLC induló ára kicsivel 13 millió forint alatt van. Érdekes, hogy a háromféle motorral szerelt alapkivitelek árai között alig 300 000 forint különbség van. Az általunk tesztelt modell azonban sok-sok extrát tartalmazott, a legfontosabb a külső és belső AMG-csomag, mely több mint 1 millió forintba kerül.
A konkurenciát figyelembe véve abszolút versenyképes az árazása, és akinek van ennyi pénze autóra, annak kifejezetten jó vétel lehet az új GLC. Az pedig csak az én véleményem, hogy ez most a legjobb SUV a piacon.
Műszaki adatok
Hossz./szél./mag.: 4560/1823/1492 mm
Motor: 2143 cm3, 204 LE/3800, 500 Nm/1600–1800
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,6 s
Ár: 22 672 040 Ft (alapár: 13 043 750 Ft)
Tesztautó: Pappas Auto Magyarország Kft.