DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Mercedes GLC 250d 4MATIC

A GLK utódjának néhány komoly hiányosságot kellett pótolnia, igazság szerint nem csak ezeket korrigálták az új modellnél: a jelenlegi kínálat talán legjobb SUV-ját sikerült összerakni Stuttgartban.

A tesztautónk elődjével kapcsolatban szinte mindenkinek volt véleménye, amelyek a nagyon ronda és a nagyon tetszik táborba sorolhatók. A feladat tehát adott volt, egy sokkal vonzóbb külsejű és belül lényegesen tágasabb, de tömegében nem növekedett autót kellett tervezni. Ez pár aprócska hibától eltekintve remekül sikerült. 

menetproba-mercedes-benz-glc-2016-02

„A feladat adott volt: vonzóbb külsejű, belül tágasabb, autót tervezni.”


A Mercedes új típuselnevezése még a tapasztalt kollégákon is kifog néha, bár ha megértjük a logikáját, akkor már nem okoz többé problémát. A minket érintő szekcióban (SUV) a GL előtag került az autók nevébe. Az utolsó betű pedig arra utal, hogy melyik osztály padlólemezére készült az autó, esetünkben a C osztályról van szó. 

A modellváltás az utastéren is jól látható, érezhető, a modern környezet a nagy testvér GLE minőségének színvonalát tükrözi. Az okos tervezéssel a mérnököknek sikerült a csomagtér méretét, valamint a sík rakodófelületekkel a használati értékét is megnövelni. A hátsó üléspad 40/20/40 arányban ledönthető, a rakodótér 580 literes, ledöntött hátsó ülésekkel 1600 literre növelhető.

A C, E és S osztályból ismert szinte öszszes vezetési asszisztensrendszer elérhető az új GLC-hez. Az Intelligent Drive koncepció részeként ezek a rendszerek különböző érzékelőtechnológiák adatait összegezve működnek. Így a vezetőt segítő eszközökből gyakorlatilag a legjobbakat kaptuk. 

 

A GLC induló ára kicsivel 13 millió forint alatt van. Érdekes, hogy a háromféle motorral szerelt alapkivitelek árai között alig 300 000 forint különbség van. Az általunk tesztelt modell azonban sok-sok extrát tartalmazott, a legfontosabb a külső és belső AMG-csomag, mely több mint 1 millió forintba kerül. 

A konkurenciát figyelembe véve abszolút versenyképes az árazása, és akinek van ennyi pénze autóra, annak kifejezetten jó vétel lehet az új GLC. Az pedig csak az én véleményem, hogy ez most a legjobb SUV a piacon.

Műszaki adatok

Hossz./szél./mag.: 4560/1823/1492 mm

Motor: 2143 cm3, 204 LE/3800, 500 Nm/1600–1800

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,6 s

Ár: 22 672 040 Ft (alapár: 13 043 750 Ft)

Tesztautó: Pappas Auto Magyarország Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: