A Peugeot termékfejlesztői okosak, lefednek minden létező rést a termékpalettán, a sportos vonalon a mintát a BMW, Mercedes adta, ahol a csúcs AMG és M modellek alá pozicionálták az erős motorral szerelt, optikai csomaggal erősített kiviteleket. A franciák pont ezt csinálták a 308-cal, elegánsan sportos ruhát szabtak a GT-nek, de nem annyira feltűnőt, mint a GTi-nek, a motorral hasonló a helyzet. A 205 lóerő több, mint a 160 lóerős legerősebb benzinmotor, de kezelhetőbb, mint a 272 lovat az első kerekekre engedő, önzáró differenciálzárral szerelt, kétszínű fényezésű, versenyautószerű GTi. A kőkemény csúcsmodell és a 160 lovas kivitel, teljesen más vevőkörnek szól, mint a GT.
Az autó erőssége alig látszik kívülről, a GT betűk a hűtőrácson és az ízléses légterelők jelzik azért, hogy nem a belépőmodellel van dolga a szemlélőnek. Az utastérben az Alcantara üléskárpit és a piros cérnás varrások mutatják, hogy ez nem alapautó.
A motort is jól pozicionálták: a 205 lóerő, 7,5 másodperces százra gyorsulást és 235 km/h-s végsebességet biztosít. Ez az erő a mindennapok közlekedésére bőven elegendő, a fogyasztása pedig teljesen elfogadható, a szabályokat betartva, közúton hat liter alatt tartható, autópályatempónál ez felmegy vala mivel 7 liter fölé, városban pedig 8,5 liter benzin megy át a közvetlen befecskendező fúvó káin. A leírtakat elolvasva elég átlagosnak tűnhet a GT, de szerencsére ott a sport gomb.
A megnyomása után jön a kötelező gyakorlat, ami gyorsabb gázreakcióban, keményedő rugózásban, nehezebb kormányzásban nyilvánul meg. Az utastérben hallható hangot „természetesen” a hangszórókon keresztül sportosították, de ezt ma már sajnos mindenki így csinálja. A gomb benyomása után hozza azt a sportosságot érzetre is, amit a karosszé ria és a 205 lóerő ígér.
Műszaki adatok
Hossz./szél./mag.: 4253/1804/1457 mm
Motor: 1598 cm3, 205 LE/6000, 285 Nm/1750
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,5 s
Ár: 8 790 000 Ft (alapár: 6 800 000 Ft)
Tesztautó: Peugeot Hungária Kft.