DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Komfort és gazdaságosság - Toyota RAV4 hybrid

Az új RAV4 modellcsalád bevezetése kiváló alkalmat ad arra, hogy a Toyota a kompakt szabadidőjárművek rendkívül mozgalmas európai piacán bevezesse első hybrid hajtású kompakt SUV modelljét.

Napjaink egyre érettebb és kifinomultabb piaci versenyét felvonultató kompakt szabadidőjármű szegmensében az új Toyota RAV4 Hybrid a vállalat kategóriában szerzett, két évtizedes tapasztalatát a márka innovatív full hybrid hajtáslánc-technológiájával társítja.

A Full Hybrid hajtáslánc egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból és egy nagyteljesítményű villanymotorból áll; az új RAV4 Hybrid első- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt elérhető. A RAV4 Hybrid AWD hátsó tengelyén egy második villanymotor is található; az így megvalósuló E-Four elektronikus összkerékhajtás a kardántengely plusz tömege és mechanikus összetettsége nélkül biztosít fokozott vonóerőt és 1650 kg legnagyobb vontatható tömeget.

A 145 kW/197 LE rendszerteljesítményre képes új RAV4 Hybrid mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása a kategóriában példátlan 4,9 l/100 km, míg a CO2-kibocsátás 115 g/km.

Az új RAV4 full hybrid hajtásláncán kívül átdolgozott, Euro6-os erőforrásokból áll a 2016. évi modellpaletta kínálata.

A vadonatúj 2,0 literes turbódízel motor, amely kézi sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, 105 kW/143 LE maximális teljesítményre képes. Legnagyobb forgatónyomatéka elismerésre méltó 320 Nm, miközben a CO2-kibocsátás csupán 123 g/km. A kézi vagy CVT sebességváltóval egyaránt kapható, továbbfejlesztett 2,0 literes benzinmotor 111 kW/151 LE teljesítményre és 195 Nm forgatónyomatékra képes; az összkerékhajtású hajtáslánc CO2-kibocsátása 149 g/km.

A Toyota hybrid hajtás által kínált, egyedülállóan csendes és kifinomult vezetési élményt még magasabb szintre emeli az új RAV4 tökéletesített rugózási komfortja és menetdinamikája, csökkentett utastéri zajszintje, erőteljesebb, dinamikusabb külső formaterve, a belső környezet feljavított érzékelhető minősége, és funkcionalitása, valamint a biztonsági és egyéb fejlett technológiák fedélzeten megtalálható, legújabb vívmányai.

001toyota_rav4_hybrid_f3_4



A Toyota Safety Sense rendszer új fejlesztésű aktív biztonsági technológiákat kínál: az új panoráma kamerarendszer 360 fokos madárnézeti képet biztosít az autó közvetlen környezetéről, megkönnyítve a parkolást és a kissebességű manőverezést, míg az újratervezett belső tér funkcionalitását a 4,2 colos multi-információs kijelző, valamint a középkonzolon található, a Toyota Touch 2 multimédiás rendszert kiszolgáló 7 colos színes érintőképernyő javítja.

HAJTÁSLÁNC-FORRADALOM KIEGÉSZÍTI A SZABADIDŐJÁRMŰ EVOLÚCIÓJÁT

- Több mint egymillió Toyota hybrid talált gazdára Európában

- Világszerte több mint 8 millió full hybrid gépkocsi segít több mint 58 millió tonnával csökkenteni a CO2-kibocsátást

- Világszerte hatmillió, Európában 1,5 millió RAV4 talált gazdára. Az európai RAV4-ek 90 százaléka a mai napig forgalomban van.

- Új generációs RAV4 full hybrid hajtáslánccal - presztízs, komfort és teljesítmény egyedülálló környezeti kompatibilitással

A személygépkocsik alternatív erőforrásának gondolata már az 1960-as években megfogalmazódott a Toyota berkein belül. A vállalat a kilencvenes évek elején kezdeményezte azt a sorozatgyártáson alapuló fejlesztési programot, amely környezetbarát autóipari technológiák életre hívását tűzte zászlajára.

A Toyota 1994-ben indította útjára a G21 projektet. Ennek célja az volt, hogy megépítsék a XXI. század 'zöld, környezetbarát gépkocsiját', amely kifogástalan környezeti kompatibilitása mellett a hagyományos gépkocsik praktikumát és vezetési élményét kínálta.

003toyota

Az első generációs Prius 1997-es - a világ első sorozatgyártású hybrid gépjárműve - bevezetésével a Toyota modern elektromos forradalmat indított útjára az autóiparban, és fontos mérföldkövet állított fel a fenntartható mobilitás és a hajtáslánc-fejlesztés történetében.

A harmadik generációs Prius 2009-es bevezetése után a modell a világ első olyan full hybrid járművévé fejlődött, amely önálló és teljes modellcsaládként volt elérhető: a Prius+ 2012-es bevezetésével és a Prius Plug-in Hybrid megjelenésével megszületett a Prius család.

A Toyota hybrid rendszereinek további generációi egyre nagyobb teljesítményűek, ugyanakkor egyre könnyebbek, egyre takarékosabbak és tisztább üzeműek lettek. A Toyota hybrid modellkínálatát 2010-ben az Auris Hybrid bevezetésével bővítette. 2012-ben megjelent a Yaris Hybrid (a B-szegmens egyetlen full hybrid típusa), majd egy évvel később a praktikus Auris Hybrid Touring Sports alsó-középkategóriás kombi.

Az első generációs Prius 2000-es európai bevezetése óta több mint egymillió Toyota hybrid talált gazdára Európában

A Toyota Motor Corporation a mai napig több mint nyolcmillió full hybrid gépkocsit értékesített világszerte. A Toyota és a Lexus együtt a globális hybrid piac mintegy 60 százalékát tudhatja magáénak. Ez megkérdőjelezhetetlen előnyt jelent a vállalat számára a fenntartható mobilitási megoldások kutatása és megvalósítása terén. A Toyota Hybrid rendszer környezetvédelmi teljesítményének kézzel fogható bizonyítékaként ezek az eladások a mai napig mintegy 58 millió tonnával csökkentették az autóipar CO2-kibocsátását.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: