Persze szó nincs lusta gázolajosról, mert a megjelenésében és lendületességében is kellőképpen fickós gépezet gond nélkül hagyja állva a rajtvonalnál a konkurencia jó részét. De nézzük is, mit takar a elnevezés.
A gyári fotókon feltűnő vöröske 20 colos ikerküllős felniken és 265/30R20-as papucsokon kocog, a csúcsváltozat dekor elemi felett alkalmazott a lakkozott fekete hűtőmaszk, a fekete-szürke dekor csíkozás, a kis lakkfekete hátsó szárny és a félreértéseket kiküszöbölő Audi Sport, illetve DTM feliratok egyértelművé teszik a származást. Az S verzió utastér dekorációját néhány plusz króm dekorációval és az autó fényezésével harmonizáló hangulatfokozó elemekkel dobták fel, hogy az összkép hibátlan legyen. A forma tehát hibátlan. A tartalom egy kis meglepődést hoz, de mint a név is jelzi, egy gázolajos üldögél a motorháztető alatt.
Az A5-ből már ismert 3 literes V6-os 245 lóerőt és 580Nm-es forgatónyomatékot zúdít a 7 fokozatú S-Tronic robotváltóra és a Quattro hajtásra, mely megbirkózva az őt ért erőhatásokkal 5,9 másodperc alatt lövi fel százra a kétajtós kupét. A végsebesség a szokásos limittel 250, és a gyár a fogyasztásra 6,3 litert adott meg. Ez utóbbit persze csak 1600-1800-as fordulatszámok között szép egyenletesen használva lehet kicsikarni belőle. Aki ezek után kedvet érez hozzá, azért annak nem árt tudni, hogy a plusz design bő 25 ezer euró, és a limitált széria miatt csupán 50 darab készül. Hát startra fel…