A csoport minden üzletága kiszámolta, mennyi jármű érintett: az Audi 2,1, a Skoda 1,2 millió, a Seat 700 ezer, a Volkswagen pedig 5 millió autón kell végrehajtania a programcserét. Az értékesített autók nagy része szerencsére Európában fut, ráadásul csupán a szoftvercsere elegendőnek bizonyul. Az Amerikában értékesített daraboknál ugyanakkor ennél nagyobb a gond, hiszen a szigorúbb környezetvédelmi szabályozás miatt közel félmillió Passat és Jetta esetében szükséges lesz az AdBlue adalékkal működő nitrogén-oxid szint csökkentését biztosító rendszer beépítése is.
Ehhez már egy külön mérnökcsapat is indulásra kész, hogy a kivitelezést és a munkálatok lépéseit megtervezhessék. A vezetés hivatalosan is kijelentette, minden érintett járműnél elvégzik az előírt változtatásokat, és együttműködnek az egyes országok hatóságaival is. De ennek időtartama megbecsülhetetlen, mivel ennyi autó esetében a gépjárművek beosztásához, szervizbe hívásához és a munkálatok elvégzéséhez szükséges idő összesen akár egy év is lehet.