„A projekt kezdetén az volt a célunk, hogy a végsőkig kitoljuk a technológia, a formaterv és az innováció határait, hogy megvalósítsuk a lehetetlent” - mondta Mark Templin, a Lexus International ügyvezető alelnöke. „A „SLIDE” („Csúszás”) névre hallgató projektben olyan partnerekkel működtünk együtt, akik ugyanúgy élvezik a mozgásból fakadó élményt, mint mi. Technológiánk és tapasztalatunk kombinálása révén rá kellett jönnünk, hogy a lebegő deszka fejlesztése a legkevésbé sem egyszerű feladat. A projektnek megvoltak a maga jó és rossz pillanatai, és volt néhány rendkívül nehéz kihívás, amivel meg kellett birkóznunk, ám a résztvevők kölcsönös elhivatottsága révén képesek voltunk demonstrálni filozófiánk formai és technológiai vonzatait, és testet adtunk a „Lenyűgözőt alkotunk” küldetésünknek.”
A Lexus Hoverboard projekt 18 hónappal ezelőtt indult útjára az IFW Dresden kutatói, valamint a mágneses lebegtetési (maglev) technológiára szakosodott evico GmbH munkatársai között létrejött együttműködés nyomán. Miután Ross McGouran profi gördeszkással és hoverboard tesztpilótával mindenre kiterjedő teszteket folytattak a németországi Drezdában, a csapat felkészültnek érezte magát arra, hogy a lebegő deszka határait a legvégsőkig feszegesse, és dinamikus környezetben végezze el a további teszteket.
„Már húsz éve gördeszkázom, de súrlódás nélkül olyan, mintha újra kellene tanulnom az egészet, főleg hogy, hogyan álljak, és hogyan egyensúlyozzak a lebegő deszkán. Soha nem tapasztaltam még ilyet” - mondta a profi gördeszkás Ross McGouran, a hoverboard tesztpilótája.
A Lexus Hoverboard júniusi leleplezése óta az alkotók egy külön erre a célra létrehozott, a deszkás kultúra elemeit ultramodern technológiai részletekkel ötvöző lebegő-parkban folytatták a teszteket. A drezdai létesítményből mintegy 200 méternyi mágneses pályát szállítottak Barcelonába, amelyet aztán a lebegődeszkás park felülete alá építettek be.
A dinamikus teszt körülményeinek megteremtése után a Lexus olyan trükköket - például vízen siklást - mutathatott be, amelyek hagyományos gördeszkával kivitelezhetetlenek lennének. A Lexus videón rögzítette az utolsó tesztfutam eseményeit; a felvételekből Henry-Alex Rubin díjnyertes rendező készített filmet.
A Lexus Hoverboard technológiájának fontos eleme a két kriosztatikus egység - ezek olyan tartályok, amelyekben a szupravezetőket folyékony nitrogén lepi el, így hőmérsékletük mínusz 197°C. A deszkát beépített állandó mágneseket tartalmazó pálya fölé helyezik. „A pálya mágneses mezeje gyakorlatilag „belefagy” a fedélzeten lévő szupravezetőkbe, így állandó távolság tartható a deszka és a pálya között - gyakorlatilag ez maga a lebegés. Ez a mágneses erő elég erős ahhoz, hogy a sportoló ráálljon a deszkára, sőt, akár fel is ugorjon róla” – mondta Dr. Oliver de Hass, az evico elnök-vezérigazgatója.
A Lexus Hoverboardról készült, „SLIDE” („csúszás”) névre keresztelt filmben megjelenik a nagyteljesítményű GS F modell is. A film annak a négy részből álló, Lexus "Lenyűgöz a Mozgásban" kampánysorozatnak az eleme, amely a Lexus márka kreativitását és innovatív természetét mutatja be.