„A versenysport immár jó néhány évtizede az Audi génjeinek maghatározó eleme” – húzta alá Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Az Audi az autós dinamika szimbóluma is, ami különösen érvényes új nagyteljesítményű sportmodellünkre, az R8 sorozatra. Technikája minden területén rendkívül közel áll a versenysport világához, s a valaha készült legerősebb, leggyorsabb és legdinamikusabb sorozatgyártású Audi.”
Az új R8 két motorváltozattal érkezik ősszel a piacra, s a 449 kW (610 LE) teljesítményű R8 V10 plus a valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Audi. 5,2 literes V10-es erőforrása lélegzetelállító menetteljesítményeket kínál, süvöltve morajló hangja pedig mindenkor intenzív érzelmeket ébreszt. Mindemellett az R8 modellek üzemanyag-fogyasztása akár 13 százalékkal is elődeiké alatt alakulhat.
Változó forgatónyomaték-elosztás – az új quattro összkerékhajtás
A továbbfejlesztett mechanikus hátsó differenciálzárat és egy teljes egészében új fejlesztésű, elektrohidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolóval szerelt központi differenciálművet tartalmazó hajtásrendszer a villámgyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltón keresztül csatlakozik a motorhoz. Az aktív hűtésű összkerékhajtási rendszer mindenkor a pillanatnyi igények szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A quattro összkerékhajtás intelligens menetdinamikai szabályozása az Audi drive select részét alkotja, amely négy alap-üzemmódot kínál.
Az üzemmódok mindegyike más és más karakterrel ruházza fel az Audi új nagyteljesítményű sportautóját, a kényelmes autópálya-túramodelltől egészen a pályaversenygépig. Az R8 V10 plus csúcsmodellben alapfelszerelés a bőrbevonatú Performance kormánykerék, amelyről a Performance üzemmódban három további menetprogram – dry, wet és snow – választható. Ezek az adott típusú útfelületre jellemző súrlódási együtthatónak megfelelően kölcsönöznek még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat az R8 V10 plus számára. Ez az új technika az R8 V10 modellhez is rendelkezésre áll, a speciális menetprogramok választását lehetővé tévő kormánykerékkel együtt.
1454 kilogramm száraz saját tömeg
Az új Audi R8 V10 plus szárazon mindössze 1454 kilogramm, ami elsősorban az alumínium és szénszál-erősítésű műanyag (CFK) elemeket is tartalmazó, új Audi Space Frame (ASF) könnyűszerkezetes technológiának köszönhető. A karosszériaszerkezet önmagában csupán 200 kilogramm. A jármű alja a versenyautókéhoz hasonlóan teljes burkolatot kap, a levegő itt is célzott áramoltatásáról pedig diffúzor gondoskodik. Mindez hatékonyan növeli a leszorító erőt, az R8 V10 plus esetében például a végsebességnél az első kerekeknél 40, míg a hátsóknál 100 kilogrammnak megfelelő mértékben. E kiváló értékekben a szénszál-erősítésű műanyag (CFK) hátsó szárny is nagy szerepet játszik.
Középpontban a vezető – a kezelés
A nagyteljesítményű sportkocsi utastere a versenyautókéhoz hasonlóan egyértelműen a vezetőre összpontosít, aki minden információt jól áttekinthető formában hívhat le az Audi virtual cockpit kijelzőfelületére. A kormánykerék, a kombinált műszeregység és az út így egyetlen közös látótengely mentén alkot jól áttekinthető nézetet. A kormánykerék multifunkciós, és úgynevezett szatellit-gombjai segítségével a pilóta úgy vezérelhet minden fontos funkciót, hogy nem szükséges levennie kezét a volánról, tekintetét pedig az útról.
Az Audi virtual cockpit igény szerint konfigurálható, s minden tartalmát igényes háromdimenziós grafikák formájában jeleníti meg, adott esetben nagyméretű fordulatszámmérővel és információk sokaságát – például a gumiabroncsok hőmérsékletét vagy a pillanatnyi forgatónyomaték-szintet – mutató mellékműszerekkel. Az MMI touch rendszerrel kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz az új R8 szériafelszereltségének része. A high-end médiaközpont egyszerű logika mentén kezelhető.
Extrém hatótáv – lézerszpot távolsági fényszóró
A Neckarsulm közelében újonnan létesített üzemben jelentős részben kézi munkával készülő Audi R8 minősége csúcsszínvonalú. Technikái területén extrafelszerelései kínálata egészen a Bang & Olufsen hangrendszerig és a távolsági fényszóró hatótávját kétszeresére növelő Audi lézerszpotig terjed.
Testvérmodellek: Audi R8 LMS és Audi R8 e-tron
Egyetlen négykarikás sorozatgyártású modell sem áll közelebb a versenypályák világához, mint az új R8, amit testvérmodelljei, az új GT3 versenygép, az Audi R8 LMS és a tisztán elektromos hajtású Audi R8 e-tron sportkocsi is meggyőzően igazolnak.
A szinergiákra nyíló lehetőségek maradéktalan kiaknázása érdekében első ízben fejlesztették e három modellt párhuzamosan az Audi konstruktőrei. A versenymérnökök, a pilóták és a fejlesztők szoros együttműködése eredményeképpen az új Audi R8 és versenysport-változata, az új R8 LMS menetteljesítményei egyaránt jóval dinamikusabbak. Mindössze tíz héttel a Genfi Autószalonon tartott premierjét követően az új R8 LMS a Nürburgring 24-órás futamán aratott diadalával győzelemmel mutatkozott be a versenypályán.