Az, hogy az új RX látványos és erőteljes hatást kelt, már első pillantásra magától értetődő. Az orr kialakítása vadonatúj formai elvet követ. Ennek kulcsfontosságú eleme a még hangsúlyosabb, krómozott keretű, orsó alakú hűtőmaszk, valamint az L alakú, tripla LED-es fényszórók. Az átdolgozott ködfényszórókkal együtt mindez elegáns, mégis futurisztikus hangulattal ruházza fel az autót. Az izmos első kerékívek még sportosabbá teszik a jármű kiállását.
Oldalról nézve az első kerékívektől a farig végigfutó, éles karaktervonal, valamint a lendületes tetővonal olyan, dinamikus profillal ruházza fel az RX-et, amely egyben a légellenállás csökkentésében, valamint az első és hátsó tengelyre ható felhajtóerő mérséklésében is fontos szerephez jut. Mindez még stabilabbá teszi a járművet nagy sebességnél, miközben nagyságrendekkel csökken a szélzaj.
A formaterv egyik legújabb eleme a fekete C-oszlop, ami azt a hatást kelti, mintha lebegne a tető. Ezzel a látványelemmel korábban egyetlen Lexus modellen sem találkozhattunk. A jelenlegi modell 19 colos keréktárcsái helyére új rajzolatú, 20 colos könnyűfém keréktárcsák lépnek, amelyeket többféle, színes betéttel tehetnek egyedivé a vásárlók.
A hátsó rész szintén határozottabb megjelenésű lett, megingathatatlan stabilitás érzetét kelti. Ezt erősítik az új, L alakú zárófények is, amelyek az oldalfalakra átnyúlva még szélesebb, még felsőrendűbb megjelenéssel ruházzák fel a járművet. Felkapcsolt lámpa esetén ragyogó fény vezeti a tekintetet a karosszériától a hátsó ajtóig – ezzel a stíluselemmel első ízben találkozhatunk Lexus modellnél.
Az új RX utastere kényelmes és fényűző, az áthelyezett burkolóelemek kiemelkedő minőségről tanúskodnak, míg azok, akik extra adag luxusra vágynak, választhatnak különleges kidolgozású, lézerrel vágott fa díszítőelemeket. A műszerfal központi eleme a nagyméretű head-up kijelző (HUD), míg a 12,3 colos monitorral szerelt tájékoztató területet elválasztották az elsődleges kezelőfelülettől.
A sebességváltó kart odébb költöztették a műszerfal elülső részéről, ezzel gondoskodva az optimális működtetésről, valamint a tágasabb férőhelyről. A belső tér megújulásából azonban nem csak a vezető profitál. A hátsó utasok nagyobb láb- és térdhelynek örülhetnek, míg az újonnan beszerelt hátsó ülések fűtése, illetve motoros dőlésszög-állítása nem csupán a kényelmet fokozza, de kifinomultabbá, fényűzőbbé és otthonosabbá is teszi a belteret. Az elhúzható panoráma napfénytető még világosabbá teszi az RX utasterét, emellett ha akarják, friss levegővel látja el az utasokat.
„Az RX-et úgy alakítottuk ki, hogy maximális izgalmat és teljesítményt kínáljon ügyfeleinknek. A meghosszabbított tengelytáv és a nagyobb kerékméret sportos, erőteljes arányokat eredményez. Miközben az RX belső tere kiemelkedően fényűző és tágas, a modell sziluettje kecses és dinamikus maradt. Az utastérben könnyen működtethető kezelőszervekkel és fényűző kivitelezéssel találkozunk” – mondta Gen Ikeda, az RX vezető formatervezője.
Kifinomult, hatékony és gazdaságos erőforrások
Az új RX tökéletesített, megnövelt teljesítményű, 3,5 literes V6-os benzinmotorjának teljesítmény célja 300 lóerő; a motorhoz egy új, nyolcfokozatú automata sebességváltó tartozik. A motorkínálat része marad a full hybrid hajtáslánc is.
A hybrid rendszer továbbfejlesztett, 3,5 literes, V6-os, Atkinson-ciklusú benzinmotort kap. Ennek teljesítménye a villanymotorral kiegészítve hozzávetőlegesen 300 lóerő lesz.
Az RX család minden motorját minimális üzemanyag-fogyasztásra és csekély CO2-kibocsátásra hangolták.