A legelső, Észak-Amerikában is forgalmazott Ford RS modellben Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, és az autót különleges 2,3 literes EcoBoost motor hajtja. A németországi Saarlouisban gyártott Ford Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában.
A Ford vadonatúj, nagy teljesítményű ferdehátú modellje, a Focus RS e héten lép reflektorfénybe Amerikában: a vállalat az új, exkluzív Nitrous Blue fényezéssel mutatja be az autót a New York-i Nemzetközi Autókiállításon. Ez a legelső Ford RS, amit az USA-ban is és a világ minden táján forgalmaznak majd. A Ford megerősítette a hírt, hogy az első európai vásárlók 2016 elején vehetnek át autóikat.
“A vásárlók évek óta kérik, hogy az USA-ban is árusítsuk a Focus RS-t.” – avat be Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. „Most végre eleget tehetünk a kérésüknek, sőt mindjárt az eddigi legújszerűbb, legerősebb és legmutatósabb RS-modellt kínálhatjuk nekik.”
“Az RS-termékcsalád mindig is híres volt műszaki újításairól.” – teszi hozzá Nair. „Új modellünk remekül példázza szemléletünket, hogy innovatív tervezéssel olyan járműveket alkotunk, amelyek megdobogtatják az emberek szívét.”
A vadonatúj Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford globális kínálatában; az új izomautóban Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, és az autót egy különleges tervezésű 2,3 literes EcoBoost motor hajtja. A Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás új szintre emeli az irányíthatóságot és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva a remek kormány- és gázreakciókat és ívmeneti tulajdonságokat. A nagy teljesítményű ferdehátú modell motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az új erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így teljesítménye várhatóan a 320 lóerőt is meghaladja. A vadonatúj Focus RS-ben számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál. A vadonatúj Focus RS drámai hatású, funkcionális külső formaterve minden eddiginél erőteljesebb és sportosabb karakterű. A Ford ötféle karosszériaszínt kínál a Focus RS-hez: a Stealth Grey, a Shadow Black, a Magnetic Grey és a Frozen White mellett a vásárlók a négyrétegű Nitrous Blue metálfényezést is megrendelhetik.
“Ez itt a vegytiszta Focus – mutatós és tökéletesen célszerű.” - fogalmaz Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az RS modellek mindig is ütős, nagy teljesítményű autók voltak, ezért dizájnjukban a funkció a leghangsúlyosabb. Az új Focus RS is ezt a hagyományt viszi tovább.”
A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be. Ez az autó immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS a németországi Saarlouisban készül majd, ahol még idén megkezdődik a gyártása.