A konfigurációkban felerészt a gyors és takarékos 2,3 literes EcoBoost motor szerepel, felerészt pedig az erőteljes, 5,0 literes V8-as blokk, és az érdeklődők kétharmada választott manuális sebességváltót. A legnépszerűbb karosszériaszín a Race Red és a fekete.
Ez az internetes roham már fél évszázada érett. A Ford honlapjait elárasztották a potenciális vásárlók, és közel 500.000 autó virtuális dizájnját, opcionális felszereltségét és árajánlatát állították össze egyetlen hónap alatt, mióta a vadonatúj Mustang – a kultikus izomautó gyártásának 50 éves története során most először – Európában is megrendelhető.
Az első héten minden más Ford-modellnél több Mustangot konfiguráltak az interneten. A Ford Mustang honlapjain, ahol a vevők összeállíthatják autójukat, árajánlatot kérhetnek és kiválaszthatják a nekik tetsző specifikációt január közepétől február közepéig több mint 1,1 millió látogató járt. Már e kezdeti időszakban is világossá vált, hogy az online konfigurált Mustangok felét a 314 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt változatok teszik ki. Az érdeklődők másik fele a 418 lóerős, 5,0 literes V8-as blokkot választotta.
“Ez az internetes roham jól mutatja, micsoda igény halmozódott fel Európában 50 év alatt a Mustang iránt.” - fogalmaz Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Sok európai számára a Mustang testesíti meg azt az autót, amire egész életükben vártak.”
A konfigurációk eredménye azt igazolta, hogy az európai vásárlók ízlésének az olyan sportkocsik felelnek meg, amelyek elérhető áron kínálnak komoly teljesítményt. Erre utal, hogy a hatfokozatú manuális sebességváltóval társított EcoBoost motor bizonyult a legnépszerűbb specifikációnak; ez a társítás tette ki az interneten összeállított konfigurációk 37 százalékát, s az érdeklődők kétharmada választott manuális sebességváltót. Az öt legnagyobb európai piac közül (Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország és az Egyesült Királyság) az EcoBoost motor Olaszországban (61 százalék), valamint Spanyolországban (59 százalék) és Franciaországban (55 százalék) volt a legnépszerűbb. Az erőteljes, 5,0 literes V8-as blokk Németországban (60 százalék) és az Egyesült Királyságban (54 százalék) vezette a listákat. A legnépszerűbb karosszériaszínnek a Race Red és a fekete számított; az európaiak 20 százaléka ezeket a fényezéseket választotta. Az öt legnagyobb piacon a következőképpen alakult a színárnyalatok sorrendje:
· Franciaország – Race Red (24 százalék) és fekete (19 százalék)
· Németország – fekete (21 százalék) és Race Red (18 százalék)
· Olaszország – fekete (27 százalék) és Race Red/Deep Impact Blue (13 százalék)
· Spanyolország – fekete (27 százalék) és Race Red (19 százalék)
· Egyesült Királyság – Race Red (22 százalék) és Deep Impact Blue (17 százalék)
A színválasztás a világ más részein is egyértelműen alakult. Kínában, ahol több mint 5 millió érdeklődő látogatott el a Ford honlapjára, hogy megismerje a Mustangot, a Race Red árnyalat bizonyult a legkelendőbbnek: az itt megrendelt Mustangok több mint egyharmadát ilyen fényezéssel rendelték meg a vásárlók. Az USA-ban a fekete szín a listavezető. Az európaiak 61 százaléka választotta az Ebony bőrkárpitozást, s az online konfigurációk 28 százalékában szerepelt a Custom Csomag, ami a következőket tartalmazza:
· “Shaker Pro” prémium audiorendszer navigációval
· Klimatizált ülések, tolatóradar
· Lustre Nickel többküllős, 19 colos könnyűfém keréktárcsák
· Az oldalablakok krómkerete a fastback karosszériaváltozatokon
· Riasztórendszer (bizonyos piacokon)
A világszínvonalú teljesítményt, menetdinamikát és használati értéket kínáló, vadonatúj Ford Mustang tízféle fényezéssel rendelhető meg. Az autó alapfelszereltségének listáján megtalálhatók a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, a nagy teljesítményű fékrendszer, az automatikus xenon-fényszórók, a LED hátsó lámpák, a hátsó diffúzor, a kétzónás klímaberendezés, a kilenc hangszórós audiorendszer, valamint a 8 colos színes érintőképernyővel kiegészített, hangvezérlésű SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer. Európában a vadonatúj Ford Mustang kizárólag az új FordStore márkakereskedésekben rendelhető meg. A főleg nagyvárosi környezetekben felépített, új stílusú kereskedésekből egyre több jelenik meg a régióban. A Mustang korábban sosem került világszerte forgalomba, ám az új Mustang most több mint 100 piacon lesz kapható. Az első szállítmányok Ázsiába irányulnak, az autó az év közepén érkezik meg Európába, míg a jobbkormányos változatok az év második felében jelennek meg az Egyesült Királyságban. Az európai vásárlók a 2014-es UEFA Bajnokok Ligája döntője idején rendelhették meg az első 500 darab Ford Mustangot. A mérkőzés során több mint 9300-an regisztráltak, hogy lefoglalhassák az autókat, s az első 500 regisztráció alig 30 másodperc alatt érkezett be.