Az újdonság az Octaviánál és a Rapidnál megismert hűtőráccsal hódít, ennél izgalmasabb, hogy a lemezek alatt, már a VW konszern MBQ padlólemeze található. A Fabia alapverziója 65 kilós súlyveszteséggel indított, ami igen jó hatással van a fogyasztásra, dinamizmusra. Az 1,2 literes turbómotor 110 lóereje 9,4 alatt röpíti százra az újdonságot, a turbómotor teljesítmény leadása egészen dízelszerű, mert 1400-tól, egészen 4000-ig áll rendelkezésre a 175 Nm nyomaték. A hangszigetelés jól sikerült, alig hallatszik a motor hangja.
A merev és könnyű karosszéria előnye nem csak a jó vezethetőségben nyilvánul meg, hanem a zörgésmentes utastérben is. A műszerfaltól alfás életérzést nem várjunk, a standardot azonban hozza, ami keményebb műanyagokat, és egyszerű vonalvezetést jelent. Fűszert jelent a Skoda élére vasalt világában, hogy a műszerfal színes betétjét, különböző képekkel lehet feldobni, később például lesz lehetőség saját fotó beépítésére is. Nagy pozitívum, hogy az utastérben sok a rakodóhely, az első ajtó zsebében például 1,5 literes üveg is elfér. A középkonzol érintőképernyős kijelzője Pazar, még ha magyar menü nem is áll rendelkezésre hozzá.
A német hátszél a keményre tömött ülésekben is jelentkezik, amelyek elöl és hátul is elegendő helyet biztosítanak, de szerencsére kényelmesek. A lábterekben és az utastérben a 90 milliméteres szélesség növekedés nem érezhető annyira, mint amit a kilenc centi első hallásra sejtet.
A karosszériánál sportosabb, egyénibb irányba változtak a dolgok, elődjénél 33 milliméterrel alacsonyabb az új Fabia, a fehér tető és az A oszlop egyénivé és sportossá varázsolja a külsőt. Ez variálhatóságból ötöst jelent, mert a karosszériákkal kombinálva a két tetőszínt 125-féle verzió alakítható ki.
Hossz/szél./mag.: 3392/ 1732/ 1467 mm
Motor: 1197 cm3, 110 LE/4600-5600, 175 Nm/1400-4000
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 mp
Ár: 4 805 960 Ft (Alapár: 2 699 300 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.