V10-es középmotorja és új fejlesztésű quattro összkerékhajtása lenyűgöző menettulajdonságokról gondoskodik, különösen a 449 kilowattos (610 LE) csúcsváltozat számára, amely álló helyzetből mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra és végsebessége 330 kilométer/óra.
2014 Nagyfordulatszámú középmotor kiemelkedő menetteljesítményekkel, következetes könnyűszerkezetes konstrukcióval, már-már extrém módon dinamikus futóművel és változó forgatónyomaték-elosztású quattro állandó összkerékhajtással – az Audi palettájának abszolút csúcsává avatva az R8 sorozatot. Az Audi nagyteljesítményű sportautója teljes körűen megújult, karaktere még „élesebbé” vált, és még inkább magával ragadó, utcán, illetve versenypályán egyaránt.
„Az Audi génjeiben hordozza a versenysport iránti elkötelezettségét, amely mindig is márkánk alapvető jellemzőjének számított” – mutatott rá Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Új Audi R8 modellünkkel mérnökeink közvetlenül a versenypályáról ültetik át az utcára a rendelkezésünkre álló bőséges tudást és tapasztalatot. Egyetlen modellünk sem kínál magasabb fokú dinamikát. Az új R8 V10 plus így minden idők legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Audija.” A versenymérnökök, a pilóták és a konstruktőrök szoros együttműködésének eredményeképpen magasabb teljesítményszint mellett az új Audi R8 menetteljesítményei is javultak, amelyek egyértelműen az utcai modell és az abból kifejlesztett R8 LMS előnyére váltak.
Motorok – tíz henger, két változat
Az 5.2 FSI két változatában szerepel a kínálatban: 397 kW (540 LE) és 449 kW (610 LE) teljesítménnyel. A csúcsmodell álló helyzetből mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 330 kilométer/óra. Az atmoszférikus feltöltésű V10-es aggregát 6500-as percenkénti fordulatszámnál bocsátja rendelkezésre maximális forgatónyomatékát, mégpedig még teltebb és karakteresebb hanghatások kíséretében. Tekintélyes nyomatékát a hétfokozatú S tronic sebességváltó és az új fejlesztésű quattro állandó összkerékhajtás továbbítja az útfelületre. Utóbbi mindenkor a pillanatnyi menethelyzethez igazítja a motor felől érkező forgatónyomaték elosztását, szükség esetén akár teljes mértékben az első vagy a hátsó tengelyre irányítva azt. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer új performance üzemmódja segítségével a jármű legfontosabb menetdinamikai paraméterei az adott tapadási viszonyokhoz illeszthetők.
Könnyűszerkezetes építés - mindössze 1454 kilogramm száraz saját tömeg
Az R8 V10 plus csúcsmodell száraz saját tömege csupán 1454 kilogramm. Számos új felszerelése és karosszériájának nagyobb merevsége ellenére az új Audi R8 akár 50 kilogrammal is könnyebb lehet elődjénél. A kombinált anyagfelhasználású (multimaterial) Audi Space Frame (ASF) konstrukció egyszerre biztosít csekély tömeget, valamint az első és hátsó tengely közötti kiegyensúlyozott tömegeloszlást. Az alumínium és a szénszálerősítésű műanyag (CFK) együttes alkalmazásával az Audi Space Frame egyaránt új dimenziókat nyit a tömeg, a szilárdság és az ütközésbiztonság területén. A jármű aljának aerodinamikailag optimális kialakítása hosszú diffúzoreleme segítségével fokozza a leszorító erőt. A kerékfelfüggesztések kettős keresztlengőkaros konstrukciója is jól mutatja, milyen közel áll az új Audi R8 a versenysport világához.
Formavilág – széles, lapos, izmos
Formavilága szintén az R8 sportosan markáns karakterét tükrözi. Egyszerre szolgálnak fejlett biztonsági megoldásként és egyéni ismertetőjegyként az alapfelszereltséghez tartozó, LED-technikájú fényszórók. Még nagyobb hatótávot és fényerőt kínál a távfény extrafelszerelésként rendelhető lézerszpot technikája, amit ez esetben elöl is – hátul egyébként széria – dinamikus irányjelzők egészítenek ki.
Az új Audi virtual cockpit (virtuális műszerpanel) felületén digitális formában jelennek meg az egyes műszerek. A legfontosabb kezelőelemek – az úgynevezett szatellitek formájában megfelelően csoportosítva – a kormánykeréken is rendelkezésre állnak. Az új R8 utastere közvetlenül a versenyautókét idézi. A légkondicionáló berendezés kezelőfelülete már-már lebegő hatást keltő kialakításával szintén a műszerfal könnyedségét hangsúlyozza. Az MMI touch rendszerrel kiegészített MMI Navigation plus navigációs rendszer az alapkivitel része. Az új Audi R8 értékesítése előreláthatóan 2015 nyár végén indul.
A quattro GmbH új létesítménye – Böllinger Höfe új üzeme
Az új Audi R8 a quattro GmbH kifejezetten e modell számára létesített új üzemében készül, amelynek a heilbronni Böllinger Höfe ad otthont. A rendkívül igényes kézi munkával készülő járművek az Auditól megszokott minőségi színvonalat képviselik.
Specialisták – az Audi R8 e-tron és az Audi R8 LMS
Az Audi R8 második generációja további modellek műszaki alapjául is szolgál. Az elektromos hajtásrendszerű R8 e-tron nagyteljesítményű sportautó új változata immár 340 kilowattal (462 LE) és 920 newtonméter forgatónyomatékkal érkezik, és álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Új akkumulátortechnikája kínálta bő 450 kilométer hatótávja több mint kétszerese az előző „gördülő laboratóriumának”.
Az új Audi R8 LMS versenyautó már a világszerte 2016-tól érvényes, új GT3-szabályzat alapján készült. Első gyári tesztjeire már az idén sor kerül. Jelentősen megnövelt teljesítménye ellenére alkatrészei mintegy 50 százalékban a sorozatgyártású modellekével megegyezők.